معرفی پیش‌نویس قطع‌نامه‌ی مقابله با مواد انفجاری جاسازی شده به سازمان ملل از سوی افغانستان

© AP Photo / Ronald Zak معرفی پیش‌نویس قطع‌نامه‌ی مقابله با مواد انفجاری جاسازی شده به سازمان ملل از سوی افغانستان
 معرفی پیش‌نویس قطع‌نامه‌ی مقابله با مواد انفجاری جاسازی شده به سازمان ملل از سوی افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل متحد اعلام کرد که پیش‌نویس قطع‌نامه‌ای را زیر عنوان «مقابله با تهدیدات ناشی از مواد انفجاری جاسازی شده» به مجمع عمومی این سازمان معرفی کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل بامداد امروز (شنبه، 26 میزان) در اعلامیه‌ای گفته است که انتظار دارد تا کشورهای عضو این سازمان مانند گذشته از این قطع‌نامه به‌طور گسترده پشتیبانی کرده و مشترکا آن‌را حمایت مالی کنند.

به نقل از اعلامیه، نمایندگی دایمی افغانستان در سازمان ملل در بحث عمومی کمیته‌ی اول مجمع عمومی این سازمان اشتراک و سخنرانی کرده است.

سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونت‌ها در افغانستان شد  - اسپوتنیک افغانستان
سازمان ملل خواستار توقف فوری خشونت‌ها در افغانستان شد

نماینده‌ی افغانستان نسبت به ادامه‌ی کاربرد مواد انفجاری جاسازی شده توسط گروه‌های تروریستی در حملات «وحشیانه» علیه شهروندان عادی افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

مواد انفجاری جاسازی شده و ماین‌های کنار جاده‌ای یکی از عوامل برجسته تلفات غیرنظامیان در افغانستان به شمار می‌رود.

اخیرا استفاده از مواد انفجاری جاسازی‌شده در بخش‌های مختلف کشور افزایش یافته است. اغلب قربانیان استفاده از این نوع تاتکیک جنگی را که دولت طالبان را مسئول آن می‌داند، غیرنظامیان هستند.

نهادهای حقوق بشری از جمله کمیسیون مستقل حقوق بشر و هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان استفاده از این نوع سلاح را در جنگ افغانستان جنایت جنگی خوانده‌اند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала