شک و گمان ایروان به باکو در خصوص جذب اجیران جنگی از افغانستان

© Sputnik / Ministry of Defence of Armenia شک و گمان ایروان به باکو در خصوص جذب اجیران جنگی از افغانستان
 شک و گمان ایروان به باکو در خصوص جذب اجیران جنگی از افغانستان   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سرویس امنیت ملی ارمنستان امرروز شنبه (26 میزان) بیانیه ای صادر کرد که در آن در مورد ارسال مخفی اجیران جنگی و سلاح از افغانستان به آذربایجان صحبت شده است.

به گزارش اسپوتنیک، در بیانیه سرویس امنیت ملی ارمنستان اشاره شده است، طبق اطلاعات دریافت شده توسط این اداره، جانب آذربایجانی به شکل مخفی درگیر وارد نمودن مقدار قابل توجهی مهمات و تروریست های اجیر به خاک خود می باشد. در این بیانیه همچنین آمده است که وارد نمودن مهمات و اجیران توسط پروازهای بوئینگ 747 و IL-76 مربوط شرکت هواپیمای (Silk Way) حمل و نقل آذربایجان با استفاده از فرودگاه باکو انجام می شود و سپس به فرودگاههای مختلف نظامی کشورهای منقل می شود.  

به عنوان مثال: "در 16 اکتبر، یک پرواز از باکو به میدان هوایی بگرام افغانستان و در 17 اکتبر، پرواز از بگرام به لشکرگاه واز آنجا به باکو ثبت شد".

در بیانیه منتشر شده در وب سایت سرویس امنیت ملی، آمده است: "همین مسیر نیز در 18 اکتبر برنامه ریزی شد. پروازهای از باکو از طریق فرودگاه های ریزرفی به فرودگاه قندهار و دوباره به باکو انجام می شود و پروازهای مشابه در 19 اکتبر برنامه ریزی شده است".

همچنین یادآور می شود که اطلاعات مربوط به برخی از این پروازها در سیستم جدول زمانی بین المللی وجود ندارد و تعدادی از فرودگاه ها طبقه بندی بین المللی ندارند.

سرویس امنیت ملی ارمنستان گفت: "این اطلاعات نشان می دهد که ترکیه و آذربایجان، در تلاش اند تا جغرافیای تحویل تروریست ها و مهمات را گسترش دهد."

 سرویس امنیت ملی ارمنستان، همچنین اظهارات مقامات آذربایجانی در مورد ادعای عرضه سلاح به ارمنستان از طریق قاچاق هواپیماهای غیرنظامی را رد کرد و این خبرها را غیرقابل اعتماد دانست.

در همین حال، حزب اسلامی افغانستان خبر توافق با اردوغان برای اعزام جنگجویان به آذربایجان را رد کرده است.

گفتنی است که رویارویی مرگبار میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ از 27 سپتامبر اوج گرفته است. به رغم آتش بسی که با میانجیگری روسیه حاصل شد، تبادل آتش و خصومت ها ادامه دارد.

Последствия обстрелов в Степанакерте - اسپوتنیک افغانستان
باکو : جنگنده SU-25 ارتش ارمنستان در قره باغ منهدم شد

یادآوری می کنیم، که درگیری ها در قره باغ در فیبروری 1988 آغاز شد، زمانی که منطقه خودمختار قره باغ کوهستانی از جدایی خود از اتحاد جماهیر شوروی آذربایجان خبر داد. در جریان درگیری مسلحانه در سالهای 1992-1994، آذربایجان کنترل خود را بر قره باغ و هفت منطقه مجاور از دست داد. از سال 1992 ، مذاکرات در مورد حل و فصل صلح آمیز منازعات در چارچوب گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا، به سرپرستی سه رئیس مشترک - روسیه، ایالات متحده و فرانسه در جریان است. آذربایجان اصرار دارد، که تمامیت ارضی خود را حفظ کند، ارمنستان از منافع جمهوری ناشناخته محافظت می کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала