Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

پیش بازی سیتی – آرسنال؛ تقابل دوباره استاد و شاگرد

© Sputnik / Алексей Филиппов /  مراجعه به بانک تصاویر ورزشگاه اتحاد
ورزشگاه اتحاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پپ گواردیولا و میکل آرتتا، همکاران قدیمی در فاصله زمانی کوتاهی برای سومین مرتبه مقابل هم قرار خواهند گرفت.

به گزارش اسپوتنیک، منچسترسیتی و آرسنال برای سومین مرتبه در ماه‌های اخیر به‌مصاف هم خواهند رفت. امشب از ساعت 9:00 به وقت افغانستان در ورزشگاه اتحاد، سیتیزن‌ها در پی جبران نتایج بدی ابتدای فصل هستند، در حالی که آرسنال می‌خواهد روند خوبش را ادامه دهد. کریس کاوانا داور این بازی است. 

منچسترسیتی‌؛ فرصت جبران
پپ گواردیولا خونسرد است و می‌گوید نمی‌تواند بعد از 3 بازی در لیگ برتر نگران آینده تیمش باشد. او درست می‌گوید، فاصله 5 امتیازی با رقبایی مثل آرسنال و لیورپول و 7 امتیازی با اورتون که مشخص نیست تا چه زمانی بتواند صدرنشین باشد، قابل جبران است.

هنوز 35 بازی دیگر مانده و داستان‌های مختلفی را در ادامه رقابت‌های لیگ برتر شاهد خواهیم بود. با این حال وضعیت منچسترسیتی با مصدومیت پرتعداد بازیکنانش نگران‌کننده شده است.

خریدهایی که در خط دفاعی سیتی ادامه دارد و هواداران نمی‌دانند سرانجام چه زمانی قرار است اوضاع این دفاع بهبود پیدا کند اما جای نگرانی نیست، سیتی هنوز با تیم‌های بیگ‌سیکس بازی نکرده و می‌تواند در این بازی‌ها جبران کند. البته اگر با آمدن بازیکنانی مثل روبن دیاس و ناتان آکه وضعیت دفاع تیم گواردیولا بهتر از قبل شود. 

آرسنال‌؛ میدان بزرگ:
میکل آرتتا امتحان روزهایی را پس می‌دهد که کنار پپ گواردیولا یاد گرفت. همکار سابقش را مرتبه قبلی با ۲ گل برد و می‌دانست دقیقاً چطور به منچسترسیتی ضربه بزند.

 اگرچه در لیگ برتر باخت ۳ گله مقابل سیتی داشتند. با این حال آرسنالِ آرتتا به‌تدریج شکل گرفته و شخصیت پیدا کرده است. آرسنال حالا منتظر نتیجه گرفتن در میدان‌های بزرگ است، اتفاقی که در ماه‌های اخیر با آن غریبه نبوده‌اند. قهرمانی‌ها در جام‌حذفی و جام‌اتحادیه می‌توانند تکرار شوند و بعید نیست توپچی‌ها بین مدعیان قهرمانی قرار بگیرند. امتیاز از دست دادن دیگر تیم‌های بیگ‌سیکس برای آنها تبدیل به انگیزه شده است. در حال حاضر آرسنال در جدول بالاتر از تمامی تیم‌های بزرگ لیگ برتر قرار دارد. 

آخرین جدال
آرسنال در آخرین بازی مقابل منچسترسیتی بردی ارزشمند با 2 گل پیرامریک اوبامیانگ کسب کرد. توپچی‌ها این پیروزی را در نیمه‌نهایی جام‌ حذفی به دست ‌آوردند و در نهایت قهرمان هم شدند. 

آمار بازی

) منچسترسیتی و آرسنال در لیگ برتر 46 مرتبه به مصاف هم رفته‌اند که سیتیزن‌ها 13 بازی را بردند و توپچی‌ها در 23 بازی برنده شدند. 10 بازی بین دو تیم هم مساوی شده است. 

) سیتیزن‌ها در 6 بازی آخر لیگ برتری‌شان مقابل آرسنال برنده از میدان خارج شده‌اند. تیم گواردیولا در 5 بازی از این 6 بازی 3 گل زده است. 

) توپچی‌ها بعد از باخت ماه ژوئن مقابل برایتون، بیشترین امتیاز را بین تیم‌های لیگ برتری کسب کرده‌اند. تیم آرتتا در این مدت 25 امتیاز گرفته  است.

) این بدترین شروع پپ گواردیولا به‌عنوان سرمربی منچسترسیتی در لیگ برتر است. تیم او خیلی زود اولین شکستش را پذیرفت و در 3 بازی فقط 4 امتیاز گرفته است. 

) کوین دبروینه در 8 بازی آخرش مقابل آرسنال 7 مرتبه روی گل‌های منچسترسیتی تأثیرگذار بوده است. او در این مدت 5 گل زده و 2 پاس‌گل ارسال کرده. کوین بیش از هر تیم دیگری به آرسنال گل زده است. 

) از زمانی که میکل آرتتا سرمربی آرسنال شده، تیمش بیش از هر تیم دیگری گل‌هایی با 10 پاس متوالی یا بیشتر زده است. 11 گل آرسنال بعد از ردوبدل شدن حداقل 10 پاس به ثمر رسیده است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала