گروه های خون مقاوم تر در برابر ویروس کرونا مشخص شد

© Fotolia / Dan RaceАнализ крови
Анализ крови - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از متخصصان در پی یک مطالعه نتیجه‌گیری نمودند که گروه‌های خونی O و A می‌توانند در روند بیماری COVID-19 تاثیرگذار باشند.

به گزارش اسپوتنیک، نتایج پژوهش جدید دانشمندان ناروی و آلمانی اکنون ارتباط میان برخی از گروه‌های خونی و تشدید نارسایی‌های تنفسی در روند رشد بیماری ناشی از  ویروس کرونا در بدن را نشان می‌دهد.

گروه پژوهشگران ناروی و آلمان نمونه خون 1610 بیماری را که به دلیل ابتلا به بیماری COVID-19 در حالت بسیار وخیم قرار داشتند و در اوج این بیماری همه گیر در کلینیک های اسپانیا و ایتالیا، بررسی و مقایسه کردند.

مایکروسافت خون بیماران کرونا را می‌خرد - اسپوتنیک افغانستان
مایکروسافت خون بیماران کرونا را می‌خرد

این کارشناسان مولکول‌های DNA بیماران را نیز که از نقاط مختلقی بودند استخراج و مورد بررسی و پژوهش قرار دادند. سپس خصوصیات ژنتیکی یافته شده در نمونه‌های خون این بیماران با خون 2205 نفر از افراد سالم اهداکننده خون از هر دو کشور مقایسه شدند. محققان دریافتند که افراد دارای گروه خونی A + بیشتر در معرض خطر نارسایی تنفسی ناشی از بیماری COVID-19  هستند. نتایج این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که بدن افراد با گروه خونی نوع 0 در مقابل ویروس کرونا از ایمنی بهتری برخوردار است.

پیش از این محققان چینی در پژوهش‌های خود به این نتیجه رسیده بودند که میانگین تعداد بیمارانCOVID-19 که دارای گروه خونی A هستند از سایر گروه‌های خونی بیشتر است.

علاوه بر این از مدت‌ها پیش این نکته نیز برای دانشمندان مشخص شده است که افرادی که گروه خونی 0 دارند کمتر دچار بیماری مالاریا می‌شوند. از طرف دیگر نتیجه تحقیقات موید آن است که بدن کسانی که گروه خونی A دارند در مقابل طاعون مقاوم‌تر است.

گفتنی است که حدود 37 درصد از آلمانی‌ها گروه خونی A + و 35 درصد گروه خونی 0+ دارند. گروه خونی B + در 9 درصد و گروه‌های خونی A- و 0- در 6 درصد آلمانی دیده می‌شود. نادرترین گروه‌های خونی AB + با 4 درصد ، B- با دو درصد و AB- با یک درصد در آلمان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала