سفیر روسیه: مسکو به استقرار راکت‌های امریکا پاسخی مناسب می‌دهد

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر سفیر روسیه: مسکو به استقرار راکت‌های امریکا پاسخی مناسب می‌دهد
سفیر روسیه: مسکو به استقرار راکت‌های امریکا پاسخی مناسب می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر روسیه در ایالات متحده امریکا از پاسخ مناسب مسکو نسبت به استقرار راکت‌های میان برد و کوتاه برد امریکا در منطقه آسیا- پاسیفیک خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در امریکا در سخنانی اعلام کرد که مسکو نسبت به استقرار راکت‌های میان بُرد و کوتاه بُرد امریکا در منطقه آسیا- پاسیفیک به طور مناسبی پاسخ خواهد داد.

وی در گفتگویی با کانال یک روسیه گفت: «اگر راکت‌های امریکایی در منطقه آسیا- پاسیفیک مستقر شوند، و روز گذشته یکبار دیگر برای من مسجل شد که این راکت‌ها مستقر می‌شوند، بُرد این راکت‌ها به خاک فدراسیون روسیه می رسد و اهداف استراتژیکی از بازدارندگی تاکتیکی هسته‌ای را پوشش می‌دهد».

لازم به ذکر است که ایالات متحده امریکا در اگست 2019 از «پیمان منع راکت‌های هسته‌ای میان برد» با روسیه خارج شد. پیمان جدید «کاهش تسلیحات استراتژیک» (استارت) که آخرین توافق مهم در زمینه کنترول تسلیحات میان امریکا و روسیه به شمار می رود، در پنجم فبروری 2021 به پایان می رسد.

آنتونوف همچنین گفت که تا زمان استقرار راکت‌های کوتاه برد و میان برد امریکا در منطقه آسیا- پاسیفیک، روسیه بطور یکجانبه به تعهداتی مبنی بر عدم استقرار راکت‌های کوتاه برد و میان برد در منطقه مزبور عمل کرده است.

بنا به گفته این سفیر روسیه، مسکو در تلاش است تا سیاستمداران امریکا را متقاعد سازد که عدم گفتگو بر سر کاهش تسلیحات امری خطرآفرین است، و اینکه هیچگونه پیشرفتی بر سر این موضوع حاصل نشده است و مسکو و واشنگتن در حال نزدیک شدن به یک رقابت تسلیحاتی هستند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала