مجلس شورای اسلامی ایران از تلاش‌های صلح افغانستان حمایت می‌کند

© Photo / facebook account of Dr. Abdullah Abdullahدیدار عبدالله عبدالله با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران
دیدار عبدالله عبدالله با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس مجلس شورای اسلامی ایران در دیدار با رئيس شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان، حمایت این مجلس از تلاش‌های صلح افغانستان را اعلام کرد.

به گزارش اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی عبدالله عبدالله، رئيس شورای عالی مصالحه‌ی ملی جمهوری اسلامی افغانستان امروز (یکشنبه، ۲۷ میزان) با نشر خبرنامه‌یی از ملاقات هیئت عالی‌رتبه‌ی افغانستان به رهبری عبدالله عبدالله با محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران خبر داده است.

در این دیدار رئیس مجلس شورای اسلامی ایران گفته است: "مجلس شورای اسلامی از صلحی که به نفع مردم افغانستان باشد و استقلال و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کند، حمایت و پشتیبانی می‌نماید".

در این دیدار قالیباف صلح در افغانستان را به نفع ثبات و توسعه در منطقه خواند و به ریاست شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان در امر دست‌يافتن به صلح دایمی آرزوی موفقیت کرده است.

در خبرنامه شورای عالی مصالحه‌ی ملی افغانستان آمده است: "با تشکر از استقبال گرم رئیس مجلس شورای اسلامی و موضعگیری اصولی جمهوری اسلامی از تلاش‌های صلح در افغانستان، در باره‌ی تلاش‌های صلح، اجماع منطقه‌ای و سفرهای اخیر به کشورهای همسایه برای جلب حمایت و همکاری‌ آنان در امر صلح صبحت نمودیم. در ادامه نقش پارلمان‌ها را در حمایت از تلاش‌های صلح مهم خوانده و از جناب قالیباف و مجلس شورای اسلامی تقاضا نمودیم تا به پشتیبانی خود از تلاش‌های صلح در افغانستان ادامه دهند".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала