کشف ویروس زنده کووید-19 در بسته‌های منجمد مواد غذایی در چین

© AP Photo / Arek Ratajکشف ویروس زنده کووید-19 در بسته‌های منجمد مواد غذایی در چین
کشف ویروس زنده کووید-19 در بسته‌های منجمد مواد غذایی در چین  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصصان مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری‌های چین، برای اولین بار ویروس کرونا زنده‌ای را در بسته‌نبدی غذاهای منجمد دریایی کشف کردند.

به گزارش اسپوتنیک، مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری‌های چین با نشر بیانیه‌ای می‌گوید که برای اولین بار، متخصصان این مرکز ویروس کرونا زنده‌ای را در بسته بندی مواد غذایی یخ‌زده کشف کردند.

در بیانیه آمده است: این اولین مورد در جهان است که یک ویروس زنده از نمونه مثبت از بسته‌بندی مواد غذایی یخ‌زده کشف شده است و همچنان تایید شده که تماس با ویروس زنده در بسته‌ می‌تواند منجر به آلودگی شود.

گفته شده است که در جریان تحقیقات اپیدمیولوژیکی در مورد علل موارد جدید آلودگی به ویروس کرونا در چینگدائو، کارشناسان این مرکز، ویروس زنده را از نمونه مثبت از روی بسته‌های وارداتی غذای دریایی منجمد، کشف کردند.

مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری‌های چین توضیح داد که تماس بدون محافظت به روی محصولاتی که در آن ویروس زنده موجود است، می‌تواند منجر به آلودگی شود.

متخصصان می‌گویند: شناسایی ویروس کرونا زنده، روی بسته‌های منجمد مواد غذایی در چینگدائو اولین باری است که در خارج از آزمایشگاه تایید می‌شود. ویروس کرونا می‌تواند برای مدت طولانی روی بسته‌بندی تحت شرایط خاص باقی بماند.

طبق معلومات سازمان جهانی صحت، شمار مبتلایان کرونا در سراسر جهان از مرز 37 میلیون نفر گذشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала