درگیری‌ها در هلمند؛ در یک هفته گذشته 300 طالب کشته شده‌اند

© facebook Helmand Province Media Officeدرگیری‌ها در هلمند؛ در یک هفته گذشته 300 طالب کشته شده‌اند
درگیری‌ها در هلمند؛ در یک هفته گذشته 300 طالب کشته شده‌اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
درگیری‌ها میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان طالبان در هلمند وارد هفته دوم آن شده است. منابع محلی می‌گویند که در جریان نبرد یک هفته اخیر، دست‌کم 300 جنگ‌جوی طالبان به شمول چندین فرمانده این گروه کشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از 8صبح، به گفته مسوولان، طالبان را در این درگیری‌ها جنگ‌جویان پاکستانی و گروه القاعده حمایت کرده‌اند و برخی از تابوت‌های کشته‌‌گان این گروه نیز به کشورهای منطقه انتقال یافته است.

افزون بر این، منابع می‌گویند که شماری از زندانیان تازه آزادشده طالبان نیز در میان کشته‌گان هلمند حضور داشته‌اند. هرچند مقامات محلی تصریح می‌کنند که دست‌کم 30 نیروی امنیتی در این نبردها «کشته یا زخمی» شده‌اند، اما وزارت دفاع ملی این آمار را به چند زخمی محدود می‌خواند.

بیجا شدن ۵۱۰۰ خانواده تا سومین روز جنگ هلمند  - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن صد ها طالب مسلح در جنگ هلمند

بر اساس آمارهای مقامات محلی، دست‌کم هفت هزار خانواده هلمندی به ساحه زیر کنترول حکومت و حدود سه هزار تن دیگر به ساحه زیر کنترول طالبان آواره شده‌اند. ارگ ریاست جمهوری هم‌زمان با تخصیص 20 میلیون افغانی برای کمک به آواره‌گان هلمند، خواستار توقف فوری حملات تهاجمی طالبان در هلمند شده است.

درگیری‌های نیروهای امنیتی و طالبان در هلمند طی روزهای اخیر در نقاط مختلف ادامه یافته است.

محمدیاسین خان، والی هلمند روز شنبه، 26 میزان گفت که در جریان درگیری‌های یک هفته اخیر، دست‌کم 300 جنگ‌جوی طالبان،‌ به شمول برخی از فرماندهان این گروه کشته شده‌اند. به گفته والی هلمند، درگیری‌ها در این ولایت هم‌زمان با رهایی زندانیان طالبان و آغاز مذاکرات بین‌الافغانی شدت گرفته است و این گروه تلاش کرده‌ است که هلمند را برای امتیازگیری در جریان مذاکرات، تصرف کند. وی افزود که در جریان این درگیری‌ها، گروه القاعده نیز نقش داشته‌اند و افزون بر این، برخی از تابوت‌های افراد کشته‌شده به کشورهای منطقه انتقال یافته است.

والی هلمند تصریح می‌کند که در جریان درگیری‌های هلمند، خانه‌های مسکونی توسط گروه طالبان تخلیه شده است و حدود هفت هزار خانواده به مناطق زیر کنترول حکومت آواره شده‌اند. افزون بر این، محمدیاسین خان می‌گوید که گروه طالبان پُلچک‌ها را تخریب و سرک‌ها را نیز بمب‌گذاری کرده است. وی شمار تلفات نیروهای امنیتی در یک هفته اخیر را 30 کشته و زخمی عنوان می‌کند.

در همین حال، وزارت دفاع ملی می‌گوید، پیش‌روی نیروهای امنیتی در هلمند ادامه یافته و ارتش توانسته است که ساحه «باباجی»، از مربوطات ناحیه چهارم امنیتی و پاسگاه‌های امنیتی در ولسوالی نادعلی را پاک‌سازی کند. فواد امان، معاون سخنگوی این وزارت گفت، در مجموع حملات هوایی و زمینی نیروهای امنیتی در مناطق مختلف هلمند، دست‌کم 300 جنگ‌جوی طالبان کشته شده‌اند. وی اما می‌گوید که در نتیجه حملات تهاجمی گروه طالبان، تنها چند تن از نیروهای امنیتی زخمی شده‌اند، زیرا به گفته سخنگوی وزارت دفاع ملی، نیروهای امنیتی به محض حملات طالبان به پاسگاه‌ها، عقب‌نشینی کرده‌اند. آقای امان تصریح کرد که ارتش در حال حاضر تلاش دارد تا ماین‌هایی که از سوی گروه طالبان در جاده‌های عامه جایگذاری شده است را خنثا کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала