روسیه ترکیه را از پیوستن به اتحادیه ضدکریمه هشدار داد

© Sputnik / Vitaliy Belousov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه ترکیه را از پیوستن به اتحادیه ضدکریمه هشدار داد
روسیه ترکیه را از پیوستن به اتحادیه ضدکریمه هشدار داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون کمیته امور بین‌الملل پارلمان کریمه می‌گوید که ترکیه اگر پیشنهاد اوکراین برای پیوستن به اصطلاح «پلت فرم کریمه» را که اساساَ یک اتحادیه ضدکریمه است، بپذیرد، یک اشتباه جدی استراتژیک را انجام خواهد داد.

به گزارش اسپوتنیک، یوری گمپل، معاون کمیته امور بین‌الملل پارلمان کریمه گفت، ترکیه اگر پیشنهاد اوکراین برای پیوستن به اصطلاح «پلت فرم کریمه» را که اساساَ یک اتحادیه ضدکریمه است، بپذیرد، یک اشتباه جدی استراتژیک را انجام خواهد داد.

 
اردوغان بار دیگر از عدم شناسایی کریمه در تشکیل روسیه صحبت کرد
 - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان بار دیگر از عدم شناسایی کریمه در تشکیل روسیه صحبت کرد

پیش از این، ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، در سفر خود به ترکیه، از رجب طیب اردوغان، همتای ترک خود، به خاطر تمایل وی برای شرکت در پروژه «پلت فرم کریمه» با هدف بازگشت کریمه به اوکراین، تشکر کرد.

گمپل گفت: اگر ترکیه واقعاً به پروژه موسوم به کی‌ف «پلت‌ فرم کریمه» بپیوندد، که اساساً یک اتحادیه ضدکریمه خصمانه علیه کریمه‌ها است، مرتکب یک اشتباه جدی استراتژیک خواهد شد.

به گفته وی، ترکیه نه تنها یک شریک قابل اعتماد روسیه را از دست می‌دهد بلکه برای گردشگران روسی یک مقصد جذاب نخواهد بود.

وی تاکید کرد: من مطمین هستم که کریمه به‌زوی برای توریست‌ها به یک مکان جذاب‌تر نسبت به تفرجگاه‌های تفریحی ترکیه تبدیل خواهد شد.

شایان ذکر است، کریمه پس از همه پرسی در مارچ 2014 به بخشی از روسیه تبدیل شد. 96.77 درصد از ساکنان شبه جزیره و 95.6 درصد از رای دهندگان سواستوپل از پیوستن به فدراسیون روسیه حمایت کردند. مسکو بارها تأکید کرده است که این روند کاملاً مطابق با قوانین بین‌المللی است، اما کی‌ف نتایج رأی گیری را به رسمیت نمی‌شناسد و هنوز شبه جزیره را قلمرو اوکراین می‌داند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала