ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس موقت؛ آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند

© REUTERS / Defence Ministry of Armeniaساعاتی پس از اعلام آتش‌بس موقت؛ آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند
ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس موقت؛ آذربایجان و ارمنستان یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
آذربایجان و ارمنستان در حالی که هنوز ساعاتی از توافق آتش‌‌بس میان دو طرف نگذشته، یکدیگر را به نقض چندین باره این توافق متهم کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع آذربایجان بامداد یکشنبه در حالی که هنوز یک روز از توافق آتش‌بس میان این کشور با ارمنستان نگذشته است، نیروهای ارمنی را متهم به گلوله‌باران شهر گنجه کرد.

وزارت دفاع آذربایجان می‌گوید که نیروهای مسلح ارمنستان با شلیک توپخانه به مواضع آذربایجان در خط تماس در قره‌باغ آتش‌بس تازه را به شدت نقض کردند.

آذربایجان آتش‌بس بشردوستانه را با ارمنستان تائید کرد - اسپوتنیک افغانستان
آذربایجان آتش‌بس بشردوستانه را با ارمنستان تائید کرد

در بیانیه وزارت دفاع آذربایجان آمده است: علیرغم اعلام آتش‌بس تازه و بشر دوستانه در ساعت 0:00 18 اکتوبر، نیروهای مسلح ارمنستان بار دیگر آتش‌بس را به شدت نقض کردند.

این وزارتخانه می‌گوید که حمله ارمنستان هیچ تلفات جانی نداشته است و یگان های ما اقدامات کافی پاسخگویی را انجام داده اند.

پیش از این،  شوشان استپانیان سخنگوی وزارت دفاع ارمنستان آذربایجان را به نقض آتش‌بس تازه متهم کرده بود.

وی گفت که ارتش دفاع قره‌باغ (واحدهای مسلح جمهوری ناشناخته قره‌باغ) چهار تانک ارتش آذربایجان را در جهت جنوبی خط تماس از بین برده اند.

استپانیان در فیسبوک اش نوشته است: در جهت جنوبی خط تماس، یگان‌های ارتش دفاع (قره‌باغ) چهار فروند تانک حمله‌کننده دشمن را تخریب کردند. در جناح جنوبی، دشمن از تعداد زیادی طیاره‌های بدون سرنشین و توپ استفاده می‌کند.

شامگاه شنبه مقامات ایروان و باکو از دستیابی به توافقی دوجانبه برای برقراری یک آتش بس بشردوستانه موقت در منطقه قره باغ خبر دادند؛ آتش بسی که قرار بود از بامداد یکشنبه به مرحله اجرا گذارده شود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала