طالبان نیروهای امریکایی را به سرپیچی متهم کرد

© facebook Helmand Province Media Officeطالبان نیروهای امریکایی را به سرپیچی متهم کرد
طالبان نیروهای امریکایی را به سرپیچی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروۀ طالبان در اعلامیه‌ ای نیروهای امریکایی را به سرپیچی از توافق‌نامۀ این گروه با امریکا متهم کرد.
بسته شدن 40 مکتب به خاطر درگیری ها در هلمند - اسپوتنیک افغانستان
بسته شدن 40 مکتب به خاطر درگیری ها در هلمند

به گزارش اسپوتنیک، گروه طالبان با نشر اعلامیه ای نیروهای امریکایی را به سرپیچی از توافق نامه دوحه متهم کرد.

در اعلامیۀ طالبان که امروز نشر شده آمده‌است، که نیروهای امریکایی برخلاف توافق‌نامۀ صلح، درچند روز اخیر بخش‌های به گفتۀ این گروه غیرجنگی را در هلمند و چند ولایت دیگر بم‌باران کرده‌اند.

دراعلامیه هشدار داده شده‌است، که مسئولیت پیامد چنین بم‌باران بردوش امریکا خواهد بود: "به اساس پیمان دوحه، عساکر امریکایی نمی‌توانند به‌جز مناطق جنگی و اثنای جنگ، دیگر جاها را بم‌بارد کنند و کسی را هدف قرار دهند. اما در چند روز اخیر، درون و دیگر هواپیماهای امریکایی مناطق نهرسراج، خوشکاوه، باباجی ولایت هلمند، ساحات مالگیر و بند برق ولسوالی گرشک و مناطق مختلف ولسوالی‌های سنگین، مارجه، ناوه و نادعلی را شب و روز بم‌باردمان کرده‌اند و هم‌چنان در فراه و بعضی ولایات دیگر نیز بم‌باردمان داشته‌اند، که تخلف علنی و صریح از پیمان دوحه می‌باشد".

ارتش ایالات متحده نقض توافق‌نامۀ صلح را رد می‌کند و می‌گوید، که یورش ‌های هوایی نیروهای امریکایی تنها در دفاع از نیروهای امنیتی افغانستان در برابر حمله‌های طالبان انجام شده‌اند.

سخن‌گوی نیروهای امریکایی در افغانستان می‌گوید، که یورش های این نیروها در ولایت‌های هلمند و فراه در مطابقت با توافق‌نامۀ صلح امریکا با طالبان و اعلامیۀ مشترک کابل و واشنگتن انجام شده‌اند.

یادآوری می کنیم، که نیروهای امریکایی هفتۀ گذشته در ادامه جنگ‌ها میان نیروهای دولتی افغانستان و طالبان در هلمند، بر لشکرگاه و چندین ولسوالی دیگر هلمند چندین یورش را بر طالبان انجام دادند.

نبردها در هلمند، بیش از یک هفته‌است که ادامه دارند. این نبردها در حالی است که تلاش‌های صلح میان نمایندگان فغانستان و طالبان در دوحه جریان دارند.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала