حکمتیار با "پیام صلح" به پاکستان رفت

© @https://twitter.com حکمتیار با "پیام صلح" به پاکستان رفت
 حکمتیار با پیام صلح به پاکستان رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است امروز آقای حکمتیار با شاه‌‌محمود قریشی، وزیر خارجه و دیگر مقام‌های این کشور دیدار کند.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در رأس یک هیئت در یک سفر سه روزۀ رسمی بامداد امروز (دوشنبه، 28 میزان) به پاکستان رفت.  

آقای حکمتیار پیش از سفرش به پاکستان، در میدان هوایی بین‌المللی حامد کرزی در کابل گفت که او با پیام صلح به این کشور می‌‌رود و امید است که این سفرش تأثیر مثبت روی روند صلح افغانستان داشته باشد.  

قرار است امروز آقای حکمتیار با شاه‌‌محمود قریشی، وزیر خارجه و دیگر مقام‌های این کشور دربارۀ روند صلح افغانستان، دیدار و گفت‌‌وگو کند.  

روز یک‌شنبه، وزارت خارجه پاکستان در یک خبرنامه گفته‌است که آقای حکمتیار با عمران خان، نخست وزیر، عارف علوی، رییس‌جمهور این کشور و دیگر مقام‌های پاکستانی، دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.  

در خبرنامه آمده‌است که سفر آقای حکمتیار فرصتی را برای "تبادل نظر" دربارۀ روند صلح افغانستان و تقویت روابط دو جانبه پاکستان–افغانستان ونیز تعامل بین مردم، فراهم خواهد کرد.  

خبرنامه می‌افزاید: «پاکستان به روابط خود با افغانستان که ریشه در تاریخ، فرهنگ، ارزش‌ها و سنت‌های مشترک دارد، اهمیت زیادی می‌دهد. پاکستان به‌گونۀ کامل از همه تلاش‌ها برای صلح، ثبات و رفاه مردم افغانستان، حمایت می‌کند.» 

پس از سفرهای عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی به پاکستان، هند و ایران برای جلب پشتیبانی این کشورها از روند صلح، اکنون شماری از سیاست‌گران کشور نیز دیدارهایی را از کشورهای منطقه آغاز کرده‌‎اند.  

از این میان، قرار است حکمتیار به اسلام‌آباد سفر کرد.  

برخی از گزارش‌ها می‌رسانند که چندین تن از چهره‌های سیاسی دیگر کشور نیز به پاکستان، هند و برخی از کشورهای دیگر منطقه در آیندۀ نزدیک ممکن است سفر کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала