چگونه میتوان از COVID-19 نجات یافت

© Sputnik / Mikhail Voskresenskiy /  مراجعه به بانک تصاویر Пассажиры на платформе Курского вокзала в Москве
Пассажиры на платформе Курского вокзала в Москве - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
متخصص کووید-19 به منظور کاهش احتمال مبتلا شده به این ویروس در سرویس های شهری، چند نکته مهم را ذکر کرده است که باید به آن جدی توجه گردد.

به گزارش اسپوتنیک، وادیم پاكروفسكی، آكادمیك آكادمی علوم روسیه و رئیس انستیتوت تحقیقات ملی اپیدمیولوژی روس پترب نادزور، در این ارتباط گفت: برای اینکه به ویروس کرونا در وسایل نقلیه عمومی آلوده نشوید، باید چندین اصول را رعایت کنید.

شناسایی نزدیک به 16 هزار بیمار مبتلا به کرونایی در روسیه - اسپوتنیک افغانستان
شناسایی نزدیک به 16 هزار بیمار مبتلا به کرونا در روسیه

"مهمترین چیز این است که ده ها و یا صدها متر قبل از داخل شدن به مترو و یا در ایستگاه سرویس های شهری ماسک بزنید، زیرا تعداد زیادی از مردم در آنجا جمع می شوند که اغلباً بدون ماسک اند؛ شما حتماً همیشه ماسک بزنید. استفاده از دستکش توصیه می شود اگر ناگهان دستکش را فراموش کردید - هر چه کمتر اشیا را لمس کنید. صورت، بدن خود را لمس نکنید و دستان خود را در اسرع وقت بشویید".

پاکروفسکی خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر گردش هوا در موتر است که به کاهش احتمال عفونت کمک می کند. در این راستا توصیه می شود پنجره ای موتر سرویس یا مترو باز شود.

این متخصص به رادیو اسپوتنیک گفت: " وقتی پنجره ها بسته باشد، احتمال مبتلا شده به ویروس افزایش میابد، زیرا هوا حرکت ندارد. البته در اینجا ویروس از موقعیت مطلوبی برخوردار است. از طرف دیگر، می توانید سرما بخورید، همه چیز باید در حد معقول باشد."

و سومین نکته مهم، در صورت امکان رعایت فاصله ایمن از افراد در وسایل ترانسپورت عمومی است. با این حال، در ساعت شلوغی چنین توصیه ای مضحک به نظر می رسد ، بنابراین ماسک ها هنوز هم چیز اصلی هستند.

با این همه، پاكروفسكی خاطرنشان كرد، اگر فرصتی برای پیاده روی و سفر با حمل و نقل وجود نداشته باشد ، بهترین خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала