آشنایی با جدید‌ترین علائم کرونا

CC BY 2.0 / NIAID-RML / Novel Coronavirus SARS-CoV-2Новый коронавирус SARS-CoV-2 под микроскопом
Новый коронавирус SARS-CoV-2 под микроскопом - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از محققان پس از یک مطالعه اعلام نمودند که از دست دادن حس شنوایی جدیدترین علامت ابتلا به COVID-19 محسوب می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل ا  Expressدانشمندان انگلیسی به تازگی علامت جدیدی از ابتلا به کرونا را کشف کرده اند. محققان می‌گویند از دست دادن حس شنوایی جدیدترین علامت ابتلا به COVID-19 محسوب می‌شود. متخصصان در بررسی‌های خود مشاهده کردند شماری از بیماران بستری در بیمارستان ها که به نوع شدید کرونا مبتلا بودند؛ دچار اختلالات شنوایی شدند.

از - زنگ زدن یا وزوز گوش شکایت داشته اند.

خاطر نشان شده است که شماری از بیمارانی قبلا بیماری COVID-19 در آنها تشخیص داده شده بود، در ابتدا از تنگی نفس و سپس "وِزوِز گوش" بدون هیچ محرک خارجی شکایت داشته، اما به ناگاه قدرت شنوایی خود را از دست دادند.

کرونا ویروس؛ حس بویایی بیماران ممکن برنگردد - اسپوتنیک افغانستان
کرونا ویروس؛ حس بویایی بیماران ممکن برنگردد

 وزوز گوش (Tinnitus) به حالتی اطلاق می‌شود که فرد از یک صوت فاقد معنی در یک گوش یا هر دو گوش و یا در سر بدون آنکه منبع صوتی وجود خارجی داشته باشد رنج می‌برد.

محققان پس از ارزیابی‌های گسترده اعلام کردند دلیل مشخص برای از دست دادن حس شنوایی وجود ندارد، اما این موضوع احتمالاً نتیجه مستقیم آلوده شدن به ویروس کروناست. این علامت به تازگی مشاهده شده است و دانشمندان نیازمند تحقیقات گسترده تری برای مشخص کردن چگونگی رفتار و تاثیر ویروس بر ساختار شنوایی هستند.

در این راستا ، دانشمندان از پزشکان خواستند تا در صورت تشخیص COVID-19 به هرگونه تغییر در شنوایی بیماران توجه کرده و اقدامات پیشگیرانه ای را برای درمان آنها انجام دهند.

 متخصصان یادآوری می کنند که وزوز گوش می‌تواند با بیماری های دیگر نیز همراه باشد. بنابراین ، فقط هنگامی‌که این علامت همراه با علائم شایع ویروس کرونا وجود داشت باشد، موجب نگرانی است.

 دانشمندان تاکید دارند اگر فردی حس شنوایی خود را از دست داده لزوماً به معنای آن نخواهد بود که به کرونا مبتلا شده است. از دست دادن حس شنوایی دلایل متعددی می‌تواند داشته باشد و این امر می‌تواند موقت و دائمی باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала