ارمنستان خواهان توضیحات از موجودیت تسلیحات ناتو در درگیری های قره باغ شد

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر قره باغ
قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور ارمنستان از ناتو خواست تا در ارتباط استعمال تسلیحات ناتو در جنگ های قره باغ توضیح دهد.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس جمهور ارمنستان روز یکشنبه گفت ارمنستان در سطح وزارت دفاع و وزارت امور خارجه از ناتو می خواهد تا توضیح دهد که آیا سران ناتو رضایت خود را برای استفاده از سلاح های خود در قره باغ داده اند یا خیر.

نابودی ماشین زرهدار اسرائیلی در قره باغ  - اسپوتنیک افغانستان
نابودی ماشین زرهدار اسرائیلی در قره باغ

وی گفت: "ما باید توضیحی در مورد اینکه آیا سران ناتو به ترکیه چراغ سبز نشان داده اند. این موضوع تنها شامل جنگنده F-16 نیست (ایروان ادعا می کند که تجهیزات ناتو یک جنگنده Su-25 ارمنی را سرنگون کرده است). سرکیسیان گفت: هواپیمای بدون سرنشین - "بایراکتار" علیه غیرنظامیان نیز استفاده می شود. این هواپیما اختصاص به ناتو دارد

سرکیسیان همچنین اظهار داشت که ایروان مخالف اصلاحات فرمت مذاکرات حل و فصل مساله قره باغ و حتی بیشتر از آن، از جمله ترکیه به عنوان کشور میانجی مخالف است.

وی تأکید کرد که "ترکیه نمی تواند میانجی ما باشد".

سرکیسیان تاکید کرد: "ترکیه آشکارا از آذربایجان حمایت می کند، این کار را بسیار بی ادبانه انجام می دهد و اصولاً طرف درگیری است. ما باید به عنوان یک جناح درگیری با ترکیه مذاکره کنیم، نه به عنوان میانجی".

پیش از این ایروان و باکو تصمیم داشتند از ساعت 00:00 هجدهم اکتوبر آتش بس اعلام کنند. با این همه، شب شنبه ، طرفین یکدیگر را به نقض آتش بس متهم کردند و صبح روز یکشنبه، شوشان استپانیان، سخنگوی بخش مطبوعات وزارت دفاع ارمنستان گزارش داد که نیروهای مسلح آذربایجان حمله‌ را در سمت جنوبی خط تماس در قره باغ آغاز کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала