درخواست عضو کانگرس امریکا برای اخراج ترکیه از ناتو

© AP Photo / Presidential Press Serviceدرخواست عضو کانگرس امریکا برای اخراج ترکیه از ناتو
درخواست عضو کانگرس امریکا برای اخراج ترکیه از ناتو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نامزد پیشین ریاست جمهوری امریکا و عضو مجلس نمایندگان این کشور خواستار اخراج ترکیه از ناتو بخاطر درگیری در قره‌باغ کوهستانی شده است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیته ملی ارمنستان در امریکا در صفحه توییتر با نشر خبرنامه‌یی نوشته است: "در قطعنامه جدید که در آن حملات ترکیه بر نیروهای نظامی ایالات متحده امریکا محکوم شده اند... تولسی گابارد خواستار اخراج انقره از ناتو شده است".

همچنان ذکر شده است که حمایت ترکیه از آذربایجان در درگیری قره‌باغ کوهستانی خلاف موضع ناتو است. علاوه بر این، نویسندگان این خبرنامه از جلب و جذب جنگجویان توسط انقره بخاطر فرستادن به قره‌باغ و همچنان اشتراک جنگنده‌های اف – ۱۶ ترکی در عملیات در محلات درگیری، خبر داده است.

لاوروف: ترکیه از توافقات صورت گرفته میان آذربایجان و ارمنستان در مسکو حمایت کرد - اسپوتنیک افغانستان
لاوروف: ترکیه از توافقات صورت گرفته میان آذربایجان و ارمنستان در مسکو حمایت کرد

قبل از این یک منبع در اپوزیسیون سوریه از پلان‌های انقره برای انتقال گروهی از اجیران جنگی به آذربایجان خبر داده بود. رجب طیب اردوغان، رئيس جمهور ترکیه این اطلاعات را نادرست خوانده و روسیه، امریکا و فرانسه را به حمایت نظامی از ارمنستان، متهم کرد.

الهام علی‌اف، رئيس جمهور آذربایجان نیز به نوبه خود اعلام کرد که باکو هیچ اجیر جنگی را جذب نکرده و هیچ‌کسی نتوانسته اسناد و شواهدی مبنی بر اشتراک اجیران جنگی در درگیری‌ها، ارایه کند.

وضعیت در قره‌باغ کوهستانی به تاریخ ۲۷ سپتمبر وخیم شد. ارمنستان و آذربایجان همدیگر را به دامن‌زدن به جنگ متهم کرده اند. در نتیجه رویارویی‌های مسلحانه، افراد ملکی نیز قربانی شده اند.

در آغاز ماه اکتوبر در نتیجه مذاکرات وزرای خارجه ارمنستان و آذربایجان به میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه، طرفین توافق نمودند تا از تاریخ ۱۸ اکتوبر آتش‌بس اعلام کنند. با این حال، پس از اعلام آتش‌بس نیز طرفین همدیگر را به نقض آن متهم ساختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала