عبدالله: تشدید جنگ در جریان مذاکرات، غیر قابل قبول است

© Photo / A Aعبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان
عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه‌ ملی افغانستان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه ملی کشور می‌گوید که تشدید جنگ در جریان مذاکرات، غیر قابل قبول است.

به گزارش اسپوتنیک، عبدالله عبدالله رئیس شورای عالی مصالحه ملی کشورکه شام روز گذشته (یکشنبه 27 میزان) در نشستی در سفارت افغانستان در تهران صحبت می‌کرد گفت که مذاکرات صلح جریان دارد. اما تشدید جنگ در جریان مذاکرات، غیر قابل قبول است.

آقای عبدالله که در سفر رسمی به ایران به سر می‌برد بیان داشت که سفر به ایران به معنای درک نقش موثر ایران در صلح افغانستان و جلب حمایت این کشور از روند صلح است.

دیدار عبدالله عبدالله با جواد ظریف، وزیر خارجه ایران - اسپوتنیک افغانستان
عبدالله عبدالله با جواد ظریف دیدار کرد

رئیس شورای عالی مصالحه ملی افزود که روابط دو کشور در چهار دهه‌ی پسین همواره خوب بوده است. ایران یکی از کشورهای است که هم در زمان جهاد و مقاومت و هم در دو دهه‌ی پسین همواره از افغانستان حمایت کرده است و حمایت این کشور از روند صلح به رهبری و مدیریت افغانستان نیز با اهمیت است.

عبدالله عبدالله تأکید کرد که گسترش روابط افغانستان و ایران به نفع دو کشور و منطقه است. تلاش‌ها برای نهایی‌سازی سند جامع مناسبات دو کشور پیشرفت داشته و به زودی نشست کمیسیون مشترک در کابل برگزار خواهد شد. در دیدار امروز در باره‌ی رفع چالش‌های مهاجران افغانستان در ایران بحث‌های خوبی وجود داشت و فردا نیز این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

رئیس شورای عالی مصالحه ملی گفت تلاش می‌کند نمایندگی و حضور مهاجران کشور در ایران را در مذاکرات و تلاش‌های صلح به نحو موثر تأمین نماید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала