قریشی در دیدار با حکمتیار: رهبران افغان باید از فرصت تاریخی استفاده کنند

© AP Photo / Anjum Naveedقریشی در دیدار با حکمتیار: رهبران افغان باید از فرصت تاریخی استفاده کنند
قریشی در دیدار با حکمتیار: رهبران افغان باید از فرصت تاریخی استفاده کنند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه پاکستان در دیدار با گلبدین حکمتیار گفته است که پاکستان به نقش تسهیل‌کننده‌اش در پروسه صلح افغانستان، ادامه می‌دهد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از روزنامه اطلاعات روز، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی در جریان سفر سه روزه به پاکستان، در نخستین روز سفرش با شاه‌محمود قریشی، وزیر امور خارجه‌ پاکستان دیدار و در مورد صلح افغانستان گفت‌وگو کرده است.

 حکمتیار با پیام صلح به پاکستان رفت - اسپوتنیک افغانستان
حکمتیار با "پیام صلح" به پاکستان رفت

براساس اعلامیه‌ی وزارت خارجه‌ پاکستان، قریشی در این دیدار گفته است که کشورش به تقویت بیشتر روابط نزدیک و برادرانه با افغانستان تمایل دارد. قریشی همچنان گفته است که اسلام‌آباد همیشه از افغانستان صلح‌آمیز، با ثبات، متحد،‌ دموکراتیک و دارای حاکمیت حمایت کرده است.

او همچنان گفته است که پاکستان فرایندی را که در نتیجه‌ی آن توافق‌نامه‌ی صلح دوحه میان امریکا و طالبان امضا شد، تسهیل کرده است و به نقش تسهیل‌کننده‌اش ادامه می‌دهد.

وزیر خارجه‌ی پاکستان بر اهمیت یک توافق سیاسی همه‌جانبه از طریق یک روند به رهبری و مالکیت افغان‌ها تأکید کرده و افزوده است که تمامی طرف‌ها باید به تعهدات‌شان عمل کنند.

او در عین حال از تمامی طرف‌ها خواسته است که برای کاهش خشونت که در نهایت منجر به آتش‌بس شود، تلاش کنند. به گفته‌ی او، رهبران افغان باید از فرصت تاریخی پیش‌آمده برای دست‌یابی به صلح پایدار در افغانستان استفاده کنند.

به نقل از اعلامیه، وزیر خارجه‌ پاکستان در این دیدار بر محافظت در برابر نقش تخریب‌گران داخلی و خارجی تأکید کرده است. او همجنان گفته است که بازگشت باعزت مهاجران افغان به کشورشان باید بخشی از روند صلح باشد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала