تحریم ترکیه به رفتار این کشور بستگی دارد

© REUTERS / Michael Sohn / Pool هایکو ماس وزیر خارجه آلمان
هایکو ماس وزیر خارجه آلمان  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه آلمان در مصاحبه ای اعلام کرد: وضع تحریم علیه ترکیه به رفتار این کشور بستگی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، هایکو ماس وزیر خارجه آلمان در مصاحبه با روزنامه یونانی (Kathimerini) از اقدام ترکیه در انجام دوباره امور اکتشاف گاز طبیعی در نزدیکی جزیره کاستلوریزو یونان در شرق بحیره مدیترانه به عنوان یک «غافلگیری خیلی بد» یاد کرد.

 ترکیه: به تهدید های اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهیم - اسپوتنیک افغانستان
ترکیه: به تهدید های اتحادیه اروپا پاسخ می‌دهیم

وزیر خارجه آلمان در این خصوص گفت: این اقدام ترکیه موجب غافلگیری شده است، یک غافلگیری بسیار بد. کاهش تنش‌ها و تشدید دوباره آنها غیرقابل درک است و این مسئله به یک بُن بست منتهی خواهد شد.

وی با اشاره به تصمیم بروکسل در اعمال احتمالی تحریم‌ها علیه ترکیه در ماه دیسامبر سال جاری میلادی نیز گفت: تحریم‌ها بخشی از جعبه ابزار دیپلماتیک ما هستند؛ اما باید با احتیاط به کار گرفته شوند. آیا ما در مورد ترکیه به این مرحله رسیده‌ایم؟ آیا ممکن است به آنجا برسیم؟ این موضوع به آنکارا بستگی دارد.

هایکو ماس در ادامه افزود: ما روش مشخص و سنجیده‌ای را برای آینده و تا زمانی برگزاری نشست شورای اتحادیه اروپا در ماه دیسامبر تعیین کرده‌ایم. این موضوع به ترکیه بستگی دارد که به ما ملحق شود. در ماه دیسامبر ما باید تصمیم بگیریم.

گفتنی است، دلیل اصلی شدت گرفتن تنش‌ها میان ترکیه و یونان، اقدام ترکیه در انجام اکتشاف و استخراج نفت و گاز از بحیره مدیترانه و مناطق نزدیک به جزایر یونان است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала