احتمال برخورد شهاب سنگ بزرگ با زمین روز پیش از انتخابات امریکا

© Sputnik / Vitaly Podvitskiاحتمال برخورد شهاب سنگ بزرگ با زمین روز پیش از انتخابات امریکا
احتمال برخورد شهاب سنگ بزرگ با زمین روز پیش از انتخابات امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تیمی از ستاره شناسان معتقد اند که یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا، احتمال برخورد یک شهاب سنک عظیم بر زمین موجود است

به گزارش اسپوتنیک، نیل دگراس تایسون ، اخترفیزیکدان امریکایی ادعا می کند که یک شهاب سنگی به اندازه یخچال و فریزر می تواند یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا با زمین برخورد کند.

متخصص در حساب کاربری خود اینستاگرام نوشته است: «شهاب سنگی با نام 2018VP1 ، به اندازه یخچال ، با سرعتی بیش از 25 هزار مایل در ساعت (40.2 هزار کیلومتر) به سمت ما در حرکت است. این بدنه آسمانی احتمال دارد، در تاریخ 2 نوامبر، یک روز قبل از انتخابات ریاست جمهوری امریکا با زمین برخورد کند.تایسون خاطرنشان کرد که این سیارک آنقدر بزرگ نیست که بتواند باعث پایان جهان شود.

 در واقع یک سنگ فضایی به نام "2018 VP1" در حال نزدیک شدن به کره زمین است که در آن تاریخ از نزدیکی زمین عبور خواهد کرد و طبق گفته ناسا که نظارت بر چنین تهدیدهایی را نیز در دستور کار دارد، تهدیدی برای زمین و بشر محسوب نمی شود.

دفتر هماهنگی دفاع سیاره ای ناسا در صفحه توییتر خود نوشت: این شهاب بسیار کوچک است و تقریباً 2 متر طول دارد و خطری برای زمین ندارد! این جسم آسمانی در حال حاضر 0.41  در صد احتمل دارد که وارد جو سیاره ما شود، اما اگر وارد هم شود، با توجه به اندازه بسیار کوچک آن، در جو می سوزد و از بین می رود و به سطح زمین نمی رسد.

پرواز امسال این شهاب سنگ اولین عبور نزدیک آن از کنار زمین خواهد بود، زیرا تازه در سال 2018 کشف شده است.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала