آمریکا هزینه موشک های هسته ای زمینی را افزایش داد

© AP Photo / U.S. Air Force آمریکا هزینه موشک های هسته ای زمینی را افزایش داد
  آمریکا هزینه موشک های هسته ای زمینی را افزایش داد     - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رسانه ها می نویسند: ایالات متحده هزینه موشک های هسته ای جدید زمینی را افزایش داده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آسوشیتد پرس، پنتاگون هزینه برآوردی نوسازی موشک‌های هسته‌ای آمریکا و استقرار موشک‌های هسته‌ای زمین‌ی به جای موشک‌های « Minuteman III» را 95.8 میلیارد دالر تخمین زده است.

Эксперимент по иммитации жизни на Марсе на склонах вулкана Мауна-Лоа - اسپوتنیک افغانستان
آمریکا تاریخ آزمایش راکت های هسته ای برای مارس را بیان کرد

روزنامه که این خبر را روز دوشنبه گزارش داده نوشته است این برآورد، 10 میلیارد دالر از هزینه تخمین‌زده‌شده در سال 2016 بیشتر است.

این سلاح‌ها که به عنوان موشک‌های بالستیک قاره‌پیما یا ICBM شناخته می‌شوند بخشی از برنامه 1.2 تریلیون دالری آمریکا برای نوسازی نیروهای هسته‌ای این کشور طی چند دهه آینده به شمار می‌روند.

دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا سال 2018 پس از بازبینی سیاست هسته‌ای آمریکا اعلام کرد که پنتاگون نسل جدیدی از موشک‌های بالیستیک قاره‌پیما را به کار خواهد گرفت.

دولت آمریکا در آن زمان در گزارش خود برای بازبینی این سیاست آورده بود: «موشک‌های بالیستیک قاره‌پیما در برابر تمامی حملات غیر از حملات هسته‌ای در مقیاس بزرگ دوام‌پذیرند».

شایان ذکر است که موشک Minuteman III از 50 سال گذشته در خدمت نیروهای آمریکایی بوده  و از آنها برای بازدارندگی هسته ای در طول جنگ سرد با اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی در نظر گرفته شده بود.  

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала