امرالله صالح: بعد از 28 سال انضباط شهری دوباره ایجاد می شود

© Photo / moi / moi امرالله صالح: بعد از 28 سال انضباط شهری دوباره ایجاد می شود
 امرالله صالح: بعد از 28 سال انضباط شهری دوباره ایجاد می شود   - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئیس جمهور می گوید که انضباط شهری برای اولین بار پس از 28 سال دوباره به صورت مرحله وار ایجاد می گردد.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون رئیس جمهور در ادامه پست های فیسبوکی اش در مورد تامین امنیت در شهر کابل نوشته است که مسوولیت تاسیسات به صورت مرحله وار به محافظت عامه انتقال می یابد و پولیس به وظایف اصلی خود برمی گردد.

 معاون اول رئیس جمهور گفت که در جلسه شش و نیم صبح امروز فیصله گردید که اول: مسوولیت تاسیسات به صورت مرحله وار به محافظت عامه انتقال می یابد و پولیس به وظایف اصلی خود برمیگردد.

دوم : پولیس از وظایف شبه نظامی بصورت منظم بیرون ساخته میشود و پوسته های نظامی در کوه های بیرون از شهر به وزارت محترم دفاع سپرده میشود.

سوم : بخاطر سهم گیری در ساختن کرکتر  نسل جوان و ایجاد رابطه تعریف شده میان نوجوانان و دستگاه پولیس تشکیلات زمرک به صورت داوطلب و رضاکارانه در لیسه ها ایجاد میگردد. زمرک ها با داشتن مفلر مشخص به پولیس امکان میدهد تا مکاتب را از شر مخدرات – چاقو کشی – معلم آزاری – خیابان آزاری نجات دهند.  پیوستن به صفوف زمرک به اجازه خانواده خواهد بود. تمام حوزه ها و قوماندانی های امنیه درین ارتباط با مکاتب در تماس خواهند شد که کار عملی آغاز گردد. دسترسی اطلاعاتی به صفوف نوجوانان سطح جرم را کاهش داده و پس کوچه ها را قابل دسترس و همکار پولیس می سازد. ایجاد تشکیلات زمرک مصارف و امکانات نیاز ندارد. بخشی از کار بسیج جامعه و تقویت انگیزه است.

چهارم : پارک ها و ساحات سبز از اشغال عاصبین کوچک و بزرگ بیرون میشوند.

پنجم : پاک سازی پیاده رو ها با استخدام صد ها نفر مردیکار توسط شاروالی و با حمایت وزارت داخله تطبیق میگردد. لطفا جدی بگیرید.

ششم : دستگاه تحلیل و تجزیه معلومات ساحوی  و اجتماعی بصورت واحد ایجاد میگردد و اطلاعات موجود بصورت منظم و در آینده نزدیک بصورت الکترونیک به تمام آمرین حوزه به اساس نیاز قابل دسترسی می باشد. جزایر اطلاعات کنونی با یکدیگر وصل میشوند و نظر به ضرورت و با توسل به وسایل پیشرفته اطلاعات باید بصورت روزمره در گردش قرار بگیرد.

ششم : انظباط شهری برای اولین بار پس از بیست هشت سال دوباره بصورت مرحله وار ایجاد میگردد. برای انظباط شهری هیچ نوع امکانات نو و اضافه سازی در تکشیل  نیاز نیست.

هفتم : به تمام پیام هایی که تا اکنون فرستاده شده بدون استثنا رسیده گی شده است.

هشتم : فهرست و عکس  دزد ها – باجگیر ها – مردم آزار ها – فراری ها و غاصبین با نماینده گان مردم و وکلای گذر شریک ساخته میشود. تشهیر منفی یکی از استراتیژی های تنگ سازی ساحه به مجرم و جنایت کار است. در رد یابی این طیف مردم باید دخیل باشند نه سیل بین.

نهم : هیچ آمر حوزه و منسوب پولیس با یونیفوم در مهمانی و پارتی های پولداران اشتراک نخواهند کرد. هیچ پولیس مجبور به انجام کار های فزیکی بخاطر ایجاد نظم شهری نباید شوند. صلابت و وقار یونیفوم باید اعاده و تحکیم گردد.

امرالله صالح طالبان را مسئول حمله به دفترش می داند - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح مستقیماً مسوولیت تأمین امنیت کابل را بر عهده گرفت

دهم : هیچ پولیس به سفارش شفاهی کسی به جایی احضار نخواهد شد مگر اینکه قضیه جرمی اتفاق افتاده باشد.

یازدهم : پولیس تنها پاسخگو به ساختار و شیرازه تعریف شده ای خودش است. هیچ کس بیرون از شیرازه تعریف شده حق امر ونهی به پولیس را نخواهد داشت.

دوازدهم : هماهنگی میان مقام ولایت کابل – ریاست امنیت ملی کابل – شاروالی کابل – پولیس و نهاد های مردمی از ایده و فکر مبدل به واقعیت روزمره گردیده است.

تنها دولت قوی میتواند از عزت هر فرد حراست نماید. با دولت همکار باشید.

نوت : من دیروز تا خانه ام بدون تفنگ پیاده رفتم. مردم مهر زیاد نشان دادند. از همه ای شان سپاس می نمایم. مردم افغانستان قدر شناس و با پاس اند.

این در حالیست که اوایل هفته جاری امرالله صالح اعلام کرد که با هدایت رئیس جمهور برای چند هفته تامین امنیت شهر کابل را بر عهده می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала