بازدید مارشال دوستم از خط نخست نبرد در فاریاب

© Photo / A Aمارشال عبدالرشید دوستم
مارشال عبدالرشید دوستم  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مارشال عبدالرشید دوستم، معاون اول پیشین ریاست جمهوری، اخیرا از خط نخست نبرد در ولسوالی‌های چهارگانه اندخوی دیدن کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، فرماندهی پولیس فاریاب با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که مارشال دوستم پس از چاشت روز گذشته (28 میزان) وارد ولسوالی‌های چهارگانه اندخوی شده و از ساحات تصفیه‌شده بازدید کرده است.

مارشال عبدالرشید دوستم که در بیرون از کشور به سر می‌بُرد، به تازه‌گی برگشته است.

طبق اعلام پولیس، مارشال دوستم با نیروهای امنیتی که در خط نبرد عملیات را اجرا می‌کنند، نیز دیدار کرده است.

مارشال دوستم در این دیدار خواستار تداوم و تشدید بخشیدن عملیات نظامی شده است تا شاهراه نمبریک اندخوی – میمنه هرچه عاجل به روی ترافیک نظامی و غیرنظامی باز شود.

دوستم از مردم، عالمان دین، جوانان و روشنفکران خواسته است که با نیروهای امنیتی کمک و همکاری کنند تا کشور به صلح و آرامش دست پیدا کند.

 عملیات مشترک نیروهای امنیتی زیر نام «شاهین ۱۱۷» در ولسوالی‌های چهارگانه اندخوی از چند روز به این سو جریان دارد.

طبق اعلام پولیس فاریاب، در این دیدار غیب‌الله سادات، فرمانده پولیس ولایت فاریاب به نماینده‌گی از نیروهای امنیتی و دفاعی شامل عملیات مشترک شاهین ۱۱۷ وعده داده است که مسیر شاهراه را باز خواهد کرد.

نقیب‌الله فایق، والی فاریاب چندی پیش گفته بود که طالبان حملات خود را در تمامی ولسوالی‌های این ولایت افزایش داده‌اند.

فاریاب در سال‌های اخیر به شدت ناامن شده است. عبدالرشید دوستم در گذشته و در زمان معاونت ریاست جمهوری، چند عملیات نظامی علیه طالبان را نیز در این ولایت رهبری کرد. حضور مارشال دوستم در نبرد با طالبان پیش از این با جنجال‌هایی روبه‌رو شده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала