عبدالله: ایران از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند

© Photo / Facebook account of Abdullah Abdullah عبدالله: ایران از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند
   عبدالله: ایران از روند صلح افغانستان حمایت می‌کند  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان پس از بازگشت به کابل اظهار داشت که ایران از روند صلح با رهبری و مدیریت افغانستان حمایت همه‌جانبه می‌کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، عبدالله عبدالله، رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان، در بازگشت از سفر 2 روزه از تهران گفت:  سران جمهوری اسلامی موفقیت صلح را در کشور، به سود منطقه و جهان می‌دانند و از روند صلح با رهبری و مدیریت افغانستان حمایت همه‌جانبه می‌کنند.

روحانی در دیدار با عبدالله: راه حل مشکلات افغانستان مذاکرات بین الافغانی است - اسپوتنیک افغانستان
روحانی در دیدار با عبدالله: راه حل مشکلات افغانستان مذاکرات بین الافغانی است

این سفر در ادامه سفرهای منطقه‌ای عبدالله برای جلب حمایت کشورهای منطقه از تلاش‌های صلح صورت گرفت و در این سفر رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان با رئیس جمهور، وزیر امور خارجه، رئیس مجلس، وزیر نیرو و رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران-افغانستان و دبیر شورای امنیت ملی ایران دیدار کرد و درباره روند صلح افغانستان، مذاکرات دوحه و همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل و نظر صورت گرفت.

حسن روحانی رئیس جمهور ایران در دیدار با عبدالله گفته بود: مهم این است که مردم این کشور بعد از سالها جنگ و درگیری به یک صلح واقعی برای حفظ دستاوردهای خود دست یابند و راه‌حل این مشکل نیز گفت‌وگوهای سیاسی و مذاکره بین‌الافغانی است.

وی همچنین تصریح کرد: دولت آمریکا که در سیاست‌های خود در منطقه و جهان شکست‌ خورده و موفقیتی نداشته است، به‌دنبال بهره‌برداری انتخاباتی از مذاکرات صلح در افغانستان است.

روحانی در پایان نیز تاکید کرد: همانطور که همیشه در کنار مردم افغانستان بوده‌ایم، در آینده هم حمایت خود را از این کشور و همه جهات و اقوام و گروه‌های صلح‌طلب ادامه خواهیم داد و امیدواریم شاهد برقراری امنیت پایدار در این کشور باشیم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала