Agencia de noticias Sputnik - اسپوتنیک افغانستان
چندرسانه ای
چندرسانه ای - گزارش تصویری، کاریکاتور و داده نمای در موضوعات مختلف را در بخش چندرسانه ای خبرگزاری اسپوتنیک مولتی میدیا ببینید

روسیه قدرتمندترین یخ‌شکن هسته‌ای جهان را عملیاتی ساخت + ویدئو

© Sputnik / Pavel Lvov /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه قدرتمندترین یخ‌شکن هسته‌ای جهان را عملیاتی ساخت
روسیه قدرتمندترین یخ‌شکن هسته‌ای جهان را عملیاتی ساخت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قدرتمندترین یخ شکن هسته ای جهان " آرکتیکا " در مورمانسک روسیه به بهره برداری سپرده شد.

به گزارش اسپوتنیک، دولت روسیه اعلام کرد که یخ شکن هسته‌ای آرکتیکا، به عنوان بزرگترین و قدرتمندترین یخ شکن ساخته شده در دنیا، به طور رسمی شامل تجهیزات رسمی ارتش این کشور شد و  در ماه دسامبر وارد فاز عملیاتی می‌شود.

میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه روز چهارشنبه با امضا فرمانی اجازه بهره برداری عملیاتی از یخ شکن هسته‌ای آرکتیکا را صادر کرد. در بیانیه دولت روسیه آمده است: این تصمیم اجازه می‌دهد تا استفاده از این یخ شکن در آب‌های مسیر دریای شمال از دسامبر سال 2020 آغاز شود. بنا به اعلام دولت روسیه به منظور افزایش توان این یخ شکن، در سال 2021 موتور جدیدی بر روی آن نصب خواهد شد.

آرکتیکا، از یخ شکن‌های روسی متعلق به نیروی دریایی شماره 22220 است که قادر به همراهی کشتی‌های روسیه در قطب شمال است و توان شکستن یخ 10 فوتی را داراست. این یخ شکن‌ها برای همراهی شناور‌های حامل هیدروکربن از شبه جزیره یامال و گیدان به بازار‌های آسیا و اقیانوسیه طراحی شده اند.

قدرت کشتی یخ شکن لیدر 120 مگاوات، سرعت آن 22 گره دریایی (هر گره برابر 1852 متر در ساعت)، طول 173،73 متر، عرض آن34 متر و سرعت آن در عبور از یخ 4 متر در ثانیه است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала