اف‌بی‌آی: روسیه در ماجرای "مکاتبات جنجالی" بایدن دخیل نیست

© AP Photo / Steven Senne اف‌بی‌آی: روسیه در ماجرای "مکاتبات جنجالی" بایدن دخیل نیست
 اف‌بی‌آی: روسیه در ماجرای مکاتبات جنجالی بایدن دخیل نیست  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مقامات اداره تحقیقات فدرال (FBI) دخالت روسیه در ماجرای مکاتبات جنجالی جو بایدن ، نامزد ریاست جمهوری آمریکا را تکذیب کردند.

 به گزارش اسپوتنیک، به نقل از Fox News اداره تحقیقات فدرال آمریکا "اف‌بی‌آی" لپ‌تاپی را که گفته می‌شود متعلق به پسر جو بایدن و حاوی ایمیل‌هایی جنجالی در خصوص تعاملات تجاری خارجی اوست، در اختیار دارد. این نهاد اطلاعاتی باور ندارد که ایمیل‌های داخل آن با کمپین اطلاعات نادرست روسیه ارتباطی داشته باشند.

کشف عکس های دختران زیر سن در لپ‌ تاپ پسر بایدن - اسپوتنیک افغانستان
کشف تصاویر حاوی "محتوای جنسی" در لپ‌ تاپ پسر بایدن

براساس این گزارش، "اف‌بی‌آی" با نظر جان راتکلیف، مدیر اطلاعات ملی آمریکا که این ایمیل‌ها بخشی از یک کمپین ضد اطلاعات روسیه نیستند، موافق است.

پیش از این ، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ارتباط روسیه با ماجرای پسر بایدن، هانتر بایدن را تکذیب کرد.

 پیشتر ادعا شد که لپ‌تاپ پسر جو بایدن، نامزد دموکرات‌های آمریکا در انتخابات حاوی اطلاعاتی از تعاملات تجاری خارجی او و نشست ادعایی میان جو بایدن و نمایندگان شرکت گاز اوکراینی موسوم به بوریسما هولدینگز است.

روز چهارشنبه روزنامه نیویورک‌پست مطلبی را منتشر کرد که ظاهرا حاوی دو ایمیلی بود که ادعا می‌شود هانتر بایدن از جانب یک مقام ارشد در شرکت انرژی اوکراینی بوریسما دریافت کرده بود. در آن زمان هانتر بایدن جزو هیات مدیره این شرکت بود.

در ایمیلی در ماه می 2014 وادیم پوژارسکیه، مشاور بوریسما از هانتر بایدن خواسته تا از نفوذ خود برای حمایت سیاسی از این شرکت اوکراینی "استفاده" کند. در ایمیل دیگری مورخ  17آوریل 2015، او از بایدن جوان بابت ترتیب دادن نشستی با حضور پدرش قدردانی کرد.

این ایمیل‌های ظاهرا از دیسک سخت یک لپ‌تاپ آسیب‌دیده که گفته می‌شود متعلق به هانتر بایدن است و برای تعمیر به فروشگاهی در دلاور برده شده بود، به دست آمده‌اند. چنانچه صحت این ایمیل‌ها تایید شوند، این تاکید همیشگی کمپین جو بایدن که او هرگز هیچ کاری با تعاملات تجاری پسرش نداشته است، زیر سوال می‌رود. کمپین بایدن قاطعانه این ادعاها را رد می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала