ترامپ در چین حساب بانکی دارد

© AP Photo / Matt York ترامپ در چین حساب بانکی دارد
 ترامپ در چین حساب بانکی دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
چین یکی از سه کشوری است که رئیس جمهور آمریکا در آن حساب بانکی دارد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نیویورک تایمز، اسناد مالیاتی دونالد ترامپ حاکی از آن است یکی از سه کشور خارجی که او در آنها حساب بانکی دارد، چین است.

طبق گزارش نیویورک تایمز، این حساب بانکی متعلق به مدیریت هتل‌های بین‌المللی ترامپ LLC است که از 2013 تا 2015 میزان 188561 دالر مالیات در چین پرداخته است.

نیویورک تایمز نوشت، حسابهای بانکی خارجی رئیس جمهوری آمریکا تحت اسامی شرکتی باز شده‌اند و در نتیجه نامشان در فرمهای علنی افشای دارایی‌های وی دیده نمی‌شود.

اسناد مالیاتی ترامپ که نیویورک تایمز به دست آورده نشان نمی‌دهند که چقدر پول از طریق حسابهای خارجی ترامپ در جریان بوده و این نشریه نوشت که در عین حال مشخص نیست این حسابها در چه موسسات مالی وجود داشته‌اند. سرویس درآمد داخلی آمریکا مالیات دهندگان این کشور را ملزم می‌کند سهم درآمدشان از کشورهای خارجی را گزارش کنند و هویت مدیریت هتلهای ترامپ تنها به گزارش چند هزار دلار از چین پرداخته است.

آلن گارتن، وکیل شرکت ترامپ اظهار کرد، این شرکت حسابی را در یک بانک چینی که دارای دفاتری در آمریکا است افتتاح کرده تا مالیاتهای مربوط به فعالیتهای تجاری در چین را پرداخت کند. او گفت، این حساب بعد از آن افتتاح شد که شرکت ترامپ دفتری را در چین افتتاح کرد تا از طریق آن به دنبال معاملات مربوط به هتل در آسیا برود.

Президент США Дональд Трамп - اسپوتنیک افغانستان
فخر فروشی ترامپ از نوسازی سلاح‌های هسته‌ای آمریکا

گارتن به نیویورک تایمز گفت: هیچ معامله، تراکنش و فعالیت تجاری دیگری تا کنون محقق نشده و از 2015 این دفتر غیرفعال بوده است. هر چند که حساب بانکی همچنان مفتوح است اما هرگز برای هیچ هدف دیگری مورد استفاده قرار نگرفته است.

ایالات متحده از سال 2017 جنگ تجاری خود را با چین آغاز کرده است. در اوایل سال 2020، طرفین تصمیم به امتیازات متقابل گرفتند و وارد "مرحله اول" معامله شدند ، سپس پکن با خرید کالاهای بیشتر آمریکایی موافقت کرد.

با این حال، بعداً طرف آمریكایی چین را به پنهان كردن اطلاعات در مورد انتشار ویروس كرونا متهم كرد و از انعقاد "مرحله دوم معامله" خودداری كرد.

پیش از این ترامپ در ماه آگست، گفت اگر در انتخابات ریاست جمهوری بعدی پیروز شود ، آماده بررسی احتمال قطع مناسبات اقتصاد ایالات متحده و چین خواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала