حملات خونین طالبان در تخار/ بیش از 40 سرباز کشته شدند

© Sputnikتخار
تخار - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
منابع محلی در ولایت تخار می‌گویند که در حملات طالبان در مربوطات ولسوالی بهارک این ولایت بیش از 40 نیروی دولتی کشته و بیش از 30 نیروی دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، مسوولان محلی در تخار می‌گویند که طالبان مسلح شب گذشته بالای ولسوالی بهارک این ولایت حمله کردند و هم اکنون درگیری بین طالبان و نیروهای امنیتی جریان دارد.

سید صلاح‌الدین برهانی، عضو شورای ولایتی تخار در صحبت با رسانه ها با تأیید این خبر گفت که شب گذشته نیروهای مشترک امنیتی با کمیت 100 نفری برای سرکوب «دشمن» به منطقه‌ی «مسجد سفید» ولسوالی بهارک رفته بودند که حوالی ساعت 3:00 بامداد امروز هدف حملات سهمگین طالبان قرار گرفته‌اند.

به گفته‌ی آقای برهانی، در این حملات 43 نیروی دولتی شامل ارتش، پولیس، قطعات خاص کشته و بیش از 30 تن دیگر شان زخمی شده‌اند. او تأکید کرد که جنگ‌جویان گروه طالبان و قطعات «لایزری» این گروه از استقامت قندوز حملات‌شان بر نیروهای امنیتی در ولسوالی بهارک را سازمان‌دهی کرده‌اند.

تلفات سنگین طالبان و حکومت در تخار - اسپوتنیک افغانستان
کشته شدن آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار در نبرد با طالبان

همچنان در درگیری میان نیروهای امنیتی و جنگ‌جویان گروه طالبان در مربوطات ولسوالی خواجه‌غار تخار نیز سه سرباز پولیس محلی کشته شده‌اند.

داکتر عبدالقیوم حیرت، رییس صحت عامه تخار نیز گفت که تا کنون 43 کشته و هشت زخمی تنها از ولسوالی بهارک به شفاخانه ولایتی تخار منتقل شده‌اند. او گفت که از جمع زخمیان، پنج زخمی در این شفاخانه بستر شده و باقی سه زخمی دیگر به کابل منتقل شده‌اند.

در همین حال، محمدجواد هجری، سخن‌گوی والی تخار دراین خصوص گفته است که طالبان این حملات‌شان را شب گذشته (سه‌شنبه، 29 میزان) در روستای «مسجد سفید» ولسوالی بهارک و مربوطات ولسوالی خواجه‌غار راه‌اندازی کرده‌اند.

آقای هجری کشته شدن تنها 25 نیروی دولتی (22 نفر در بهارک و سه نفر در خواجه‌غار) را تأیید کرد. او اما گفت که این آمار ابتدایی است و احتمال افزایش آن وجود دارد.

در جمع کشته‌شدگان نیروهای دولتی در ولسوالی بهارک، رازمحمد دوراندیش، آمر امنیت فرماندهی پولیس تخار نیز شامل است.

سخن‌گوی والی تخار افزود که در جریان درگیری‌ها میان دو طرف به جنگ‌جویان طالبان نیز تلفات «سنگینی» وارد شده، اما رقم دقیق آن هنوز مشخص نشده است.

گروه طالبان هنوز در این مورد چیزی نگفته است.

ولایت تخار در شمال‌شرق کشور از ولایت‌های ناامن است که جنگ‌جویان طالبان در بخش‌هایی از این ولایت حضور و فعالیت گسترده دارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала