روسیه: خروج نیروهای خارجی شرط تامین صلح پایدار در افغانستان است

© Sputnik / Foreign Ministry of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر روسیه: خروج نیروهای خارجی شرط تامین صلح پایدار در افغانستان است
روسیه: خروج نیروهای خارجی شرط تامین صلح پایدار در افغانستان است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که برخی از  تحلیل‌گران بدین باور اند که حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاثیری در اوضاع سیاسی و نظامی این کشور ندارد.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه می گوید که خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان پیش شرط لازم برای قراری صلح در این کشور است.

او افزود: "برخی از تحلیل‌گران بدین باور اند که حضور نیروهای خارجی در افغانستان تاثیری در اوضاع سیاسی و نظامی این کشور ندارد. بلکه باعث تحریک طرفین درگیر یعنی مخالفان مسلح می‌شود".

وزیر خارجه چین خواستار خروج «مسوولانه» نیروهای خارجی از افغانستان شد  - اسپوتنیک افغانستان
وزیر خارجه چین خواستار خروج «مسوولانه» نیروهای خارجی از افغانستان شد

او خاطر نشان کرد که گروه طالبان نیز، نیروهای امریکایی و ناتو را نیروهای اشغالگر می‌دانند.

او می افزاید: "من این موضع گیری روسیه را دوباره تکرار می‌کنم که خروج کامل نیروهای خارجی از افغانستان می‌باشد. همچنان تاکید دارم به دستیابی توافقات در گفتگوهای بین الافغانی، که پیش شرط صلح پایدار در کشور است".

این در حالی است، ایالات متحده امریکا قصد دارد تا 4 هزار سربازش در افغانستان بماند، اما رابرت اوبراین، دستیار امنیت ملی ترامپ، در ماه اکتوبر اعلام کرد که شمار آنان باید به 2 هزار و 500 نفر کاهش یابد. چندی پیش، رئیس جمهور امریکا نیز صفحه توییترش نوشته بود که نیروهای امریکایی باید تا کریسمس به خانه بازگردند. اما تاکنون این بیانیه پیشرفتی نداشته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала