ماکرون: استاد سربریده به چهره فرانسه تبدیل شد

© AFP 2023 / Bertrand Guayماکرون: استاد سربریده به چهره فرانسه تبدیل شد
ماکرون: استاد سربریده به چهره فرانسه تبدیل شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور فرانسه می‌گوید که از آزادی یی که ساموئل پاتی آنرا تدریس می‌کرد، حفاظت خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه شام امروز (چهارشنبه، ۲۱ اکتوبر) در مراسم وداع با ساموئل پاتی، استاد ۴۷ ساله فرانسوی که به شکل وحشیانه به قتل رسیده بود، گفت: "ساموئل پاتی... به چهره جمهوری (فرانسه) تبدیل شد، چهره عزم ما برای شکستن تروریست‌ها... زندگی کردن مثل یک جامعه شهروندان آزاد در کشور ما، عزم ما برای ادامه درس خواندن، ادامه تدریس، آزاد بودن. استاد، ما ادامه می‌دهیم".

احتمال بستن مساجد در فرانسه به دلیل قتل معلم - اسپوتنیک افغانستان
احتمال بستن مساجد پس از بریدن سر یک معلم در فرانسه

در این مراسم که در حیاط دانشگاه سوربن، یکی از قدیمی‌ترین دانشگاه‌های جهان برگزار شده بود، اعضای خانواده ساموئل پاتی، همکاران، مقامات حکومتی فرانسه، اعضای پارلمان و شارول پاریس، شرکت ورزیدند.

رئيس جمهور فرانسه خاطر نشان ساخت که فرانسه آزادی یی‌ را که پاتی آنرا تدریس می‌کرد، حفاظت می‌کند.

ماکرون گفت: "ما این مبارزه برای آزادی را ادامه می‌دهیم، آنچه امروز شما چهره آن شده اید... زیرا در فرانسه استاد و روشنایی هیچ‌گاه خاموش نمی‌شوند".

به تاریخ ۱۶ اکتوبر یک مرد مهاجم سر ساموئل پاتی، استادی را که در جریان تدریس کاریکاتور حضرت محمد را نشان داده بود، از تنش جدا کرد. این قتل که تمام فرانسه را تکان داد، در نزدیکی مکتبی در منطقه کنفلان سنت اونورین در حومه پاریس، صورت گرفت. فرد مهاجم در نتیجه تیراندازی نیروهای پولیس جان باخت. رئيس جمهور فرانسه این رویداد را یک حمله تروریستی خواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала