شوخی ترامپ؛ در روسیه فکر می‌کنند امریکایی‌ها "دیوانه" اند

© REUTERS / Carlos Barriaشوخی ترامپ؛ در روسیه فکر می‌کنند امریکایی‌ها "دیوانه" اند
شوخی ترامپ؛ در روسیه فکر می‌کنند امریکایی‌ها دیوانه اند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئيس جمهور امریکا حدس درمورد اینکه روسیه در قضیه ایمیل‌های پسر جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری امریکا، دخیل است، را به مسخره گرفته گفت که شاید در روسیه فکر می‌کنند که امریکایی‌ها "دیوانه" اند.

به گزارش اسپوتنیک، پیش از این ادام شیف، رئيس کمیته استخبارات مجلس نمایندگان امریکا گفته بود که نشر اسناد "افشاکننده" درمورد جو بایدن و پسرش، تلاش مقامات روسی برای انجام کمپاین اطلاعات غلط می‌باشد. این در حالیست که جون رتکلیف، رئيس اداره ملی استخبارات امریکا و اف بی آی اعلام کردند که نشر ایمیل‌های پسر بایدن هیچ ارتباطی با روسیه ندارد.

ترامپ در جریان سخنرانی در کارولینای شمالی گفت: "این کمپیوتر (که در آن ایمیل‌ها پیدا شده است) – این برای آنها یک فاجعه است... او فراموش کرد که آنرا بگیرد. یعنی چه؟ و سپس شیف می‌گوید که این کار را روسیه انجام داده است. روسیه، روسیه... آنها شاید فکر می‌کنند که ما همه مردم دیوانه ایم".

 اف‌بی‌آی: روسیه در ماجرای مکاتبات جنجالی بایدن دخیل نیست  - اسپوتنیک افغانستان
اف‌بی‌آی: روسیه در ماجرای "مکاتبات جنجالی" بایدن دخیل نیست

هفته گذشته روزنامه نیویارک پست اسنادی را که از روی ایمیل‌های یافت‌شده در کمپیوتر هانتر بایدن، پسر جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری امریکا ترتیب یافته بود، نشر کرد. این کمپیوتر در یکی از مراکز ترمیم در ایالت دلاور پیدا شده بود. مالک این مرکز از هارد دیسک این کمپیوتر کاپی گرفت و آنرا به رودی جولیانی، شاروال پیشین نیویارک و وکیل مدافع شخصی دونالد ترامپ سپرد. سپس جولیانی این اسناد را در دسترس رسانه‌ها قرار داد.

کشف عکس های دختران زیر سن در لپ‌ تاپ پسر بایدن - اسپوتنیک افغانستان
کشف تصاویر حاوی "محتوای جنسی" در لپ‌ تاپ پسر بایدن

در یکی از نامه‌های نشرشده توسط این روزنامه، که به نظر می‌رسد وادیم پژارسکی، مشاور رئيس شرکت انرژی اوکراینی Burisma به هانتر بایدن فرستاده، پراژسکی بخاطر تنظیم ملاقات با جو بایدن از وی سپاسگزاری نموده است. در نامه دیگری، پراژسکی از هانتر بایدن خواسته است تا درمورد اینکه چگونه می‌تواند "از نفوذ خود برای کمک به این شرکت استفاده کند"، فکر کند.

این ایمیل‌ها برخلاف ادعاهای جو بایدن مبنی بر اینکه وی هیچ رابطه‌یی با کار پسرش و شرکت Burisma ندارد، می‌باشد.

قابل ذکر است که هانتر بایدن در بدل معاش ماهانه الی ۵۰ هزار دالر به عنوان مشاور شرکت Burisma کار می‌کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала