صالح: موتر فروشی‌های قره‌باغ و پروان محاصره می‌شود

© Photo / Amrullah Saleh / Amrullah Salehصالح: موتر فروشی‌های قره‌باغ و پروان محاصره می‌شود
صالح: موتر فروشی‌های قره‌باغ و پروان محاصره می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست‌جمهوری افغانستان می‌گوید که اکثر موترها در موتر فروشی‌های قره‌باغ و پروان همان هایی است که از کابل دزدیده شده و با تغییر رنگ، در آن جا به‌فروش می‌رسد.

به گزارش اسپوتنیک، امرالله صالح معاون اول ریاست‌جمهوری امروز پنجشنبه (1 عقرب) در صفحه فیسبوک اش نگاشته است که به زودی، گروه مشترک کاری، موتر فروشی‌های بیرون کابل را محاصره کرده و چندین لایه رنگ را از هر موتر دور می‌سازد تا با گزارش‌هایی که از موترهای دزدیده ‌شده رسیده است، سر داده شود.

امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری - اسپوتنیک افغانستان
امرالله صالح: افسری ‌که باند خطرناک مواد مخدر داخل نظام را افشا کرده بود کشته شده است

آقای صالح همچنان به مالکان ساختمان‌های تخریب‌شده، مهلت داده تا ساحه را از آشغال پاک سازند؛ در غیر این صورت، فلزات و مواد آن‌ها انتقال و مصارف انتقال از لیلام آن به دست خواهد آمد. «آن‌هایی که فکر می‌کنند این فعالیت‌ها برای چند روز و نمایشی است، از سر محاسبه کنند».

به گفتۀ وی، در حال حاضر، عکس دزدها، چپاولگران، فراری‌ها و قانون‌گریزهایی که از ترس میثاق امنیتی مخفی و یا فرار کرده اند، با تمام وکلای گذر شریک شده است. «از گرفتاری ده‌ها تن به اساس فهرست‌های تهیه شده توسط مردم گزارش شد و آمرین جنایی تایید می‌کنند که تمام این افراد، با وسایل شکنجه و کشتار که ثبوت مادی در قضیه‌ی شان خواهد بود، بازداشت شده‌اند».

وی گفته است که گشت‌وگذار موترهای بی اسناد، 90 درصد کاهش یافته؛ اما کافی نیست.

به دنبال افزایش جرایم جنایی و تروریستی در کابل، رئیس‌جمهور غنی، مسوولیت رسیدگی به مسایل امنیتی کابل را برای چند هفته و به گونۀ مستقیم، به امرالله صالح معاون اول اش سپرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала