قره‌باغ آذربایجان را به گلوله باران نقاط مسکونی متهم کرد

© Sputnik / Ministry of Defence of Azerbaijanقره‌باغ آذربایجان را به گلوله باران نقاط مسکونی متهم کرد
قره‌باغ آذربایجان را به گلوله باران نقاط مسکونی متهم کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه جمهوری خودخوانده قره‌باغ اعلام کرد که ارتش آذربایجان چند نقطه مسکونی در قره‌باغ را گلوله باران کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه جمهوری خود خوانده قره‌باغ اعلام که نیروهای مسلح آذربایجان چند نقطه مسکونی در قره‌باغ را گلوله باران کردند.

در کانال تلگرام این نهاد آمده است: در 21 اکتوبر، مناطق مارتونی و مارتاکرت در قره باغ دوباره گلوله باران شدند. نیروهای مسلح آذربایجان از شهر مارتونی و روستای گرگر را مورد آتشباری توپخانه‌ای قرار دادند و در نتیجه افراد غیرنظامی متحمل خسارات مادی شدند.

 آذربایجان از انهدام یک تولی ارمنستان خبر داد   - اسپوتنیک افغانستان
آذربایجان از انهدام یک کندک ارمنستان خبر داد

طبق گزارش‌های رسیده، اوضاع در شهر استپاناکرت، مرکز قره‌باغ، آرام است و شب در آنجا به آرامی سپری شده است. آژیر حمله هوایی به صدا در نیامد و دیگر هیچ گلوله بارانی صورت نگرفت. جاده‌ها به طور غیرمعمولی پر مردم و موترها است.

درگیری ها در قره‌باغ کوهستانی در 27 سپتمبر شدت پیدا کرد. ارمنستان و آذربایجان یکدیگر را به گلوله باران مواضع و نقاط مسکونی در امتداد خط  رویایی دو طرف متهم کردند. ایروان ادعا می‌کند که چهار هزار مبارز منتقل شده توسط ترکیه از سوریه در کنار نیروهای باکو می‌جنگند.

روز 9 اکتوبر وزرای خارجه آذربایجان و ارمنستان به دعوت رئیس‌جمهور پوتین به مسکو آمدند و پس از بیش از 10 ساعت مذاکره با حضور سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه بر سر برقراری آتش‌بس در قره‌باغ از ظهر روز 10 اکتوبر، تبادل اسرا و اجساد قربانیان به توافق رسیدند؛ اما با این حال طرفین یکدیگر را به نقض آتش‌بس متهم می‌کنند.

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره‌باغ از فبروری 1988 و از زمانی که منطقه قره‌‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترول منطقه قره‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، امریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала