پوتین: حدود 5 هزار نفر در قره باغ کشته شدند

© Sputnik / Alexei Druzhinin /  مراجعه به بانک تصاویر پوتین: حدود 5 هزار نفر در قره باغ کشته شدند
پوتین: حدود 5 هزار نفر در قره باغ کشته شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور روسیه می گوید که روسیه بیشتر از همه علاقه مند حل و فضل درگیری در قره باغ است.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه امروز در کلوپ والدای اعلام کرد، که شمار تمام کشته شدگان جنگ قره باغ نزدیک 5000 هزار نفر می‌رسد.

او خاطر نشان کرد، که در طول سال‌ها، روسیه گزینه های مختلفی را برای حل این بحران ارائه بود: "به نظر می‌رسید یک کمی بیشتر، ما یک راه حل را پیدا خواهیم کرد. اما متاسفانه این کار نشد، امروز ما بدترین حالت درگیری داریم".

ارزیابی نقش پوتین در حل و فصل درگیری در قره‌باغ - اسپوتنیک افغانستان
ارزیابی نقش پوتین در حل و فصل درگیری در قره‌باغ

به گفته رئیس جمهور روسیه، این فاجعه در مرگ مردم نهفته است.

او افزود: "تلفات زیادی از هر دو طرف وجود دارد. براساس اطلاعات ما، از هر دو طرف بیش از 2 هزار نفر تاکنون کشته شدند، شمار تمام کشته شدگان به 5 هزار نفر می‌رسد".

او تاکید کرد که هیچ کس بیش از روسیه علاقه مند به حل و فصل درگیری در قره باغ نیست. این درگیری با دوستان ما در حال رخ دادن است.

او گفت: "این شرایط برای ما اساس است، گروهی که در سال 1992، روسیه، فرانسه و ایالات متحده به عنوان همکار ایجاد شد. اما ما مسئول سازندهی روند گفتگو هستیم. من 100 درصد باور دارم که همه شرکت کنندگان برای حل و فصل اوضاع  تلاش می‌کنند. اما هیچ به اندازه روسیه به این امر علاقه مند نیست".

درگیری های میان باکو و ایروان درباره منطقه قره‌باغ از فبروری 1988 و از زمانی که منطقه قره ‌باغ جدایی خود را از آذربایجان اعلام کرد، آغاز شده است. در جریان درگیری‌های مسلحانه از سال 1992 تا 1994، آذربایجان کنترول منطقه قره ‌باغ و مناطق اطراف آن را از دست داد. از سال 1992 مذاکراتی برای دستیابی به راه ‌حل صلح‌آمیز درباره این درگیری تحت چارچوب گروه مینسک سازمان همکاری و امنیت اروپا با ریاست مشترک روسیه، امریکا و فرانسه آغاز شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала