صالح: سال گذشته نزدیک به هشتصد ملیون دالر به خارج قاچاق شده است

© Photo / ارگصالح: سال گذشته نزدیک به هشتصد ملیون دالر به خارج قاچاق شده است
صالح: سال گذشته نزدیک به هشتصد ملیون دالر به خارج قاچاق شده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون اول ریاست جمهوری می‌گوید شب گذشته آمر حوزه اول پولیس توسط چند نفر از آدم های مشهور سیاسی زیر فشار قرار داشت که طلا و اسعار مصادره شده را که از نزد قاچاقبران گرفته بود پس بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، معاون اول ریاست جمهوری، با نشر گزارش تصمیم گیری در ششمین نشست خود که صبح امروز جمعه (23، اکتوبر) برگزار شد، گفته است که فیصله گردید که :
اول: آنچه را در ارتباط به موتر فروشی های اطراف کابل وعده داده بودیم سر از فردا با جدیت تمام آغاز میگردد. و همچنان کار آزاد سازی ساحات سبز و پیاده رو ها از غاصبین کوچک و بزرگ ادامه می یابد. از شاروالی کابل و حوزات پولیس کابل سپاس می نمایم.
دوم : دیشب آمر حوزه اول پولیس توسط چند نفر از آدم های مشهور سیاسی زیر فشار قرار داشت که طلا و اسعار مصادره شده را که از نزد قاچاقبران گرفته بود پس بدهد. از تمام منسوبین پولیس حمایت و دفاع صورت میگیرد و مال قاچاق بدون طی مراحل محکمه بازگردانیده نمیشود. تنها سال گذشته از راه شمال نزدیک به هشتصد ملیون دالر به بیرون از کشور قاچاق گردید. قاچاق طلا و اسعار یکی از معضلات بزرگ است که قانون گریزها و اقتصاد جرمی را تقویت می نماید. منابع اطلاعاتی ما از خارج کشور لیست تمامی کسانی را که سال گذشته اسعار قاچاق کردند به ما داده اند اما وظیفه ما جلوگیری از ادامه آن است نه تصفیه سال گذشته.

صالح: موتر فروشی‌های قره‌باغ و پروان محاصره می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
صالح: موتر فروشی‌های قره‌باغ و پروان محاصره می‌شود

سوم : شاروالی کابل فهرست بلند منزل های غیر قانونی را که در حال اعمار اند با تعلقات سیاسی آنها در اختیار ما قرار داده است. سر از فردا فهرست مرحله به مرحله با عکس ها منتشر می شود.
چهارم : پوستر های مجرمین تحت پیگرد در نواحی مختلف شهر نصب گردیده اند. هموطنان ما در رد یابی آنها کمک کنند. به اساس فهرست تهیه شده از دزدان – چپاول گران – باج گیران – اختطاف گران و قانون گریز ها که ترتیب و در اختیار تمام حوزه ها قرار گرفته است شماری از دستگیر گردیده اند . فهرست بصورت ناحیه وار در خدمت وکلای گذر نیز قرار گرفته است. هرکسی که میخواهد این فهرست را بدست آورد به حوزه پولیس مراجعه نمایند. ترتیب چنین فهرست بی سابقه است و نتایج بسیار مثبت داده است.
پنجم : از دید تهدید تروریزم شهر در سرحد بین سبز و زرد است. سرخ تهدید بلند – زرد تهدید متوسط و سبز حالت عادی و بی تشویش است. هر صبح امنیت ملی سطح تهدید را به اساس کار عمیق و ژرف اطلاعاتی در اختیار ما قرار میدهند.
ششم : جرایم به شدت کاهش یافته است و مجرمین در فرار اند. کسانیکه به ولایات رفته اند عکس هایشان به قوماندانی های امینه ولایات ارسال گردیده است. ساحه برای مجرم باید تنگ گردد. قانون سقف دارد اما بام ندارد.
هفتم : آنهایی که منتظر اند این تدابیر سست و کاهش یابد در محاسبه خویش اشتباه کرده اند. خواست مردم برحق است و تدابیر شدیدتر میگردد.
هشتم : بعضی از مسایل که درین جلسات مطرح میگردند نیاز به تدوین پالیسی دارند مانند اینکه ما کهن سالان بی سرپرست را که سرپناه و مواظبت خانواده گی ندارند چه کنیم. با معضله بیجا شده گان چگونه رسیده گی نماییم - ایا احیای دارالمساکین امکان پذیر است. گدایان که شامل در شبکه منظم این کسب نیستند چگونه جمع نماییم و به کجا انتقال دهیم. با گرسنگی مفرط و گرسنه مفرط که مواجه میشویم چه گونه رسیده گی نماییم. این مسایل بزودی در جلسات کابینه و جلسات کوچکتر رهبری مورد بحث قرار خواهد گرفت. یعنی آهسته آهسته میرویم به مرحله برملا سازی مسایل اساسی و راه حل های نهادینه.
نهم : مشکلات حوزه ها و نواحی از ابعاد مختلف بررسی گردید و به تمام مشکلات کوچک و بزرگ توجه گردیده است. بسیج منابع و استفاده موثر از امکانات هم آغاز گردیده و هم در راه است. بهانه ای برای ناکامی و کند کاری باقی نخواهیم گذاشت.
دهم : در چندین ناحیه – سمت و محله در کابل مردم موج موج آماده گرفتن سهم و نقش مستقیم در آوردن نظم و امنیت اند. این روحیه مثبت را نه تنها استقبال می نماییم بلکه در عملی سازی آن گام های اولیه را برداشته ایم. داعشی ها و مبلغین دشمن که از محراب و مراسم جنازه سو استفاد کرده و مردم را به راه غلط و بغاوت تشویق نمایند شناسایی و به پنجه قانون خواهیم سپرد. این کار نیز به شدت و جدیت ادامه دارد. با کسانیکه علیه نیرو های دفاعی و امنیتی افغانستان دسیسه نرم می سازند و شایعات و جعل را سرخط می سازند نیز برخورد قانونی صورت میگیرد.
این در حالیست که هفته گذشته امرالله صالح اعلام کرد که با هدایت رئیس جمهور برای چند هفته تامین امنیت شهر کابل را بر عهده می گیرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала