واکنش وزارت خارجه افغانستان به ادعاهای ارمنستان

© Photo / MFA Afghanistanواکنش وزارت خارجه افغانستان به ادعاهای ارمنستان
واکنش وزارت خارجه افغانستان به ادعاهای ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان گفته است که ادعا های بعضی از رسانه ها مبنی بر دخالت افغانستان در منازعه نظامی میان ارمنستان و آذربایجان را رد می‌کنیم.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت خارجه افغانستان با نشر اعلامیه‌ای می‌گوید که ادعاهای شماری از رسانه‌ها مبنی بر دخالت افغانستان در منازعه‌ی قره‌باغ صحت ندارد و شدیدآ رد می‌کنیم.
اعلامیه درحالی به نشر رسیده است که چندی پیش اداره خدمات امنیت ملی جمهوری ارمنستان گفته بود که افراد و تسلیحات از خاک افغانستان به وسیله پرواز های ملکی آزری (راه ابریشم) به آن کشور منتقل شده است.

اعلامیهٔ وزارت امور خارجهٔ افغانستان درباره آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان - اسپوتنیک افغانستان
اعلامیهٔ وزارت امور خارجهٔ افغانستان درباره آتش بس میان آذربایجان و ارمنستان

در اعلامیه وزارت خارجه خاطر نشان شده است: افغانستان به عنوان قربانی جنگ بر حل مسالمت آمیز بحران آذربایجان- ارمنستان به اساس قطع نامه های شورای امنیت سازمان ملل متحد و تصامیم گروه مینسک تأکید می نماید."
تاریخ 17 اکتوبر سرویس امنیت ملی ارمنستان اشاره شده است، طبق اطلاعات دریافت شده توسط این اداره، جانب آذربایجانی به شکل مخفی درگیر وارد نمودن مقدار قابل توجهی مهمات و تروریست های اجیر به خاک خود می باشد. در این بیانیه همچنین آمده است که وارد نمودن مهمات و اجیران توسط پروازهای بوئینگ 747 و IL-76 مربوط شرکت هواپیمای (Silk Way) حمل و نقل آذربایجان با استفاده از فرودگاه باکو انجام می شود و سپس به فرودگاههای مختلف نظامی کشورهای منقل می شود.
به عنوان مثال: "در 16 اکتبر، یک پرواز از باکو به میدان هوایی بگرام افغانستان و در 17 اکتبر، پرواز از بگرام به لشکرگاه واز آنجا به باکو ثبت شد".
در بیانیه منتشر شده در وب سایت سرویس امنیت ملی، آمده بود: "همین مسیر نیز در 18 اکتبر برنامه ریزی شد. پروازهای از باکو از طریق فرودگاه های ریزرفی به فرودگاه قندهار و دوباره به باکو انجام می شود و پروازهای مشابه در 19 اکتبر برنامه ریزی شده است".

همچنین یادآور شده بود که اطلاعات مربوط به برخی از این پروازها در سیستم جدول زمانی بین المللی وجود ندارد و تعدادی از فرودگاه ها طبقه بندی بین المللی ندارند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала