تحریم تازه ای امریکا بر مقام های حزب الله و ایران 

© Flickr / peaceworker46تحریم تازه ای امریکا بر مقام های حزب الله و ایران 
تحریم تازه ای امریکا بر مقام های حزب الله و ایران  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده امریکا لیست تحریم کنندگان مقام های حزب الله و ایران را گسترش داد. 
محمد جواد ظریف - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ایران به تحریم های جدید امریکا

به گزارش اسپوتنیک، وزارت مالیه امریکا بامداد جمعه اعلام کرد، که دو مقام حزب الله لبنان و چند مقام ایرانی را تحریم کرده است. 

 وزارت مالیه امریکا نبیل فاروق و حسن البغدادی از اعضای ارشد حزب‌الله لبنان را در فهرست تحریم‌ها قرار داد.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است: "امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت مالیه امریکا دو نفر از اعضای شورای مرکزی حزب‌الله را تحریم کرد".

استیون منوشین، وزیر مالیه امریکا گفت: «سران ارشد حزب‌الله مسئول ایجاد و اجرای برنامه‌های خشن و بی‌ثبات‌کننده این سازمان علیه منافع امریکا و منافع شریکان ما در سراسر دنیا هستند".

وزارت مالیه امریکا بامداد جمعه (به وقت کابل) ایرج مسجدی، سفیر ایران در بغداد را در فهرست تحریم‌ها قرار داد. واشنگتن در اقدامی جداگانه هم چند نهاد ایرانی را به بهانه تلاش برای دخالت در انتخابات امریکا تحریم کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری امریکا، بهانه تحریمی ایرج مسجدی ارتباط با نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان شده است. 

نهاد امریکایی در بیانیه خود از مسجدی به عنوان یکی از مشاوران نزدیک سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نام برده و نوشته ایشان نقش تعیین‌کننده‌ای در سیاست‌های سپاه قدس در عراق بازی کرده‌اند. 

استیون منوشین وزیر مالیه امریکا گفت: "رژیم ایران با منصوب کردن مقام‌های نیروی قدس به عنوان سفیر در منطقه با هدف پیش بردن برنامه‌های بی‌ثبات‌کننده برون‌مرزی خود،  امنیت و حاکمیت عراق را تهدید کرده است".

وی اضافه کرد: "ایالات متحده به استفاده از ابزارها و اختیارات در دسترس خود برای هدف قرار دادن رژیم ایران و مقام‌های سپاه قدس که قصد دخالت در امور ملت‌های مستقل را دارند ادامه خواهد داد".

در همین حال، مایک پمپئو وزیر امور خارجه امریکا به نوبه خود گفت، که مسجدی زیر تحریم قرار گرفت، نه تنها یک دیپلمات، بلکه یک جنرال سپاه است که ایالات متحده آن را یک سازمان تروریستی می داند. وی گفت، برای چندین سال، مسجدی هماهنگی فعالیت های سپاه در عراق، از جمله آموزش شبه نظامیان عراقی و انجام عملیات گسترده مالی را بر عهده داشت.
پمپئو همچنین گفت، که نماینده های حزب الله در فهرست ذکر شده نبیل کائوک و حسن البغدادی اعضای رهبری جنبش بودند که ایالات متحده آنها را تروریستی می داند.

یادآوری می کنیم، که این تحریم‌ها بخشی از تلاش‌های دولت امریکا برای کاستن از محبوبیت حزب‌الله در لبنان و ایجاد تفرقه در این کشور است. 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала