پدافند هوایی روسیه توانایی نابودی راکت های مافوق صوت را دارد

© Sputnik / Pavel Lisitsynپدافند هوایی روسیه توانایی نابودی راکت های مافوق صوت را دارد
پدافند هوایی روسیه توانایی نابودی راکت های مافوق صوت را دارد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سیستم پدافند هوایی ارتش روسیه یاد گرفته است که راکت های مافوق صوت را چگونه سرنگون کند.

اس-400 - اسپوتنیک افغانستان
سامانه دفاع هوایی اس-400 و اس-300 تکمیل می‌شوند
به گزارش اسپوتنیک، آزمایش های سامانه راکتی ضدهوایی اس-300 وی 4 در سال 2020  نشان داد، که این سامانه توانایی نابودی راکت های عملیاتی - تاکتیکی و مافوق صوت را دارد.

این دستاورد مهم به لطف بکارگیری جنگ افزار جدید حاصل شده است، که خودشان نیز می توانند با سرعت چندین برابر سرعت صوت پرواز کرده و اهداف واقع در فاصله تا 400 کیلومتری را  مورد اصابت قرار دهند.

سامانه راکتی ضدهوایی اس- 300 وی 4 در سال 2014 فعال شد. این سیستم بهبود یافته که کاملاً به صورت «دیجیتال» کار می کند ، توانایی آن را دارد، تا به طور همزمان 24 هدف آیرودینامیکی، از آن میان شی ها رادارگریز یا 16 راکت بالستیک را هدف گیری کند.

این در حالیست، که روند مدرنیزاسیون  اس-300 وی 4 ادامه خواهد یافت.

یادآوری می کنیم، که به تاریخ 10 اکتبر اطلاع حاصل  شد که وزارت دفاع تصمیم گرفته سامانه های راکتی اس-300 و اس-400 را تکامل دهد. پرتابگرهای این سامانه ها پس از تکمیل  می توانند اهداف را بطور همزمان هم با موشک های دوربرد و هم راکت های کوتاه برد مورد اصابت قرار دهند. انتخاب موشک مطابق با شرایط تاکتیکی خواهد بود. توضیح داده شد كه استفاده از چنین سیستمی برای هدر نرفتن مهمات گران قیمت برای  اهداف كم اهمیت تر مورد نیاز است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала