پاداش 10 میلیون دالری آمریکا برای دریافت اطلاعات درباره فرماندهان حزب‌الله

© AFP 2023 / Mahmoud Zayyatرژیم ایران فقط تهدید میکند
رژیم ایران فقط تهدید میکند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خاطرنشان می شود که این پول در چارچوب برنامه ویژه وزارت امور خارجه آمریکا "پاداش برای عدالت" پرداخت می‌شود و دریافت کنندگان آن ناشناس خواهند ماند.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا آماده است 10 میلیون دالر جایزه در بدل دریافت  اطلاعات مربوط به تأمین مالی حزب شیعه لبنان "حزب الله" پرداخت کند.

خاطرنشان می شود که این پول در چارچوب برنامه ویژه وزارت امور خارجه آمریکا "پاداش برای عدالت" پرداخت می‌شود و دریافت کنندگان آن ناشناس خواهند ماند.

سه فرمانده حزب‌الله به نام‌های محمد قصیر، محمد قاسم البزال و علی القصیر سه نفری هستند که وزارت امور خارجه آمریکا آنها را به تامین مالی بخش نظامی حزب‌الله و ارسال میلیون‌ها دالر برای این حزب متهم کرده و اعلام کرده در ازای اطلاعاتی درباره آنها 10 میلیون دالر جایزه می‌دهد.

برنامه پاداش برای عدالت همچنین اعلام کرد این سه نفر مسئول قاچاق نفت و پنهان کردن نقش سپاه پاسداران ایران هستند. آنها متهم به فروش فلزات و ارسال درآمدهای ناشی از این کار به حزب‌الله هم شده‌اند.

بلگراد مرکز صربستان - اسپوتنیک افغانستان
صربستان حزب الله را سازمان تروریستی دانست

پیشتر وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه دو عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعمال کرد.

دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه نبیل قاووق و حسن بغدادی، دو عضو شورای مرکزی حزب الله لبنان اعمال کرد.

وزیر خزانه داری آمریکا در این راستا مدعی شد که مسئولان ارشد حزب الله در "اجرای دستورکارهای بی ثبات کننده و خشونت علیه منافع آمریکا و شرکایمان در تمام نقاط جهان نقش دارند".

مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا نیز  با اشاره به اینکه این کشور دو تن از مسئولان حزب الله لبنان را در فهرست تحریم‌ها قرار داده است، گفت که با این تحریم‌ها، از فعالیت شبکه‌های حزب الله جلوگیری می‌شود.

وی مدعی شد که تمامی کشورها باید برای محدود کردن فعالیت‌های حزب الله تلاش کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала