مدودوف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم‌ گیری فوری نیاز دارد

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر مدودوف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم‌ گیری فوری نیاز دارد
مدودوف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم‌ گیری فوری نیاز دارد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئیس شورای امنیت روسیه اعلام کرد اعلام کرده که موضوع تمدید پیمان استارت جدید به یک تصمیم سریع نیاز دارد و روسیه موضع خود را دراین خصوص قبلا فورمولبندی نموده است.

 به گزارش اسپوتنیک دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت ، موضوع تمدید پیمان استارت نو نیاز به تصمیم فوری دارد و طرف روسی مواضع خود را در این مورد تنظیم و فورمولبندی کرده است.

مدودف در مقاله ای که در وب سایت کانال تلویزیونی RT منتشر شد، گفت: "همچنین موضوع تمدید معاهده اقدامات برای کاهش بیشتر و محدود کردن سلاح های تهاجمی استراتژیک (START-3) به یک تصمیم سریع نیاز دارد و ما موضع خود را تدوین کرده‌ایم".

 شرط آمریکا برای تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو  - اسپوتنیک افغانستان
شرط آمریکا برای تمدید پیمان تسلیحاتی استارت نو

پیشتر اعلام شد که روسیه آماده است تا کلاهک‌های هسته‌ای خود را همراه با ایالات متحده معلق و پیمان استارت نو را به مدت یک سال تمدید کند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در تاریخ 16 اکتبر پیشنهاد کرد که پیمان کاهش تسلیحات تهاجمی راهبردی موسوم به استارت-2 بین مسکو و واشنگتن بدون هر گونه پیش شرطی برای یک سال دیگر تمدید شود.

 وزارت امور خارجه روسیه  نیز در تاریخ  20 اکتبر اعلام کرد که مسکو پیشنهاد می کند پیمان استارت را یک سال تمدید کند و در عین حال آماده است ، همراه با ایالات متحده ، تعهد سیاسی برای عدم افزایش تعداد کلاهک های هسته ای طرفین در  این دوره را بر عهده خود بگیرد اما ،به شرطی که تصمیم گیری در مورد چنین "انجمادی" با هیچگونه  مطالبه دیگری از طرف ایالات متحده همراه نباشد.

پیمان استارت 2 یا استارت نو در راستای کاهش تسلیحات هسته‌ای دو جانبه میان مسکو و واشنگتن امضا شد.

باراک اوباما رییس‌ جمهور وقت آمریکا و دمیتری مدودیف همتای روسی وی سال 2010 در پراگ پایتخت جمهوری چک با هم دیدار کرده و این پیمان را برای کاهش زرادخانه‌های هسته‌ای دو کشور امضا کردند.

آمریکا و روسیه تحت این قرارداد جدید، اجازه یافتند حداکثر یک هزار و 550 کلاهک مستقر کنند،  حدود 30 درصد کمتر از محدودیت اعمال شده در پیمان استارت که سال 2002 قید شد. نخستین پیمان سال 1991 منعقد شد و سال 2009 منقضی شد.

مدت پیمان استارت -2 در ماه فبروری سال 2021 به پایان می رسد و مقامات و دیپلمات‌های روسی بارها در خصوص آینده آن و بی‌تمایلی آمریکا برای تمدید آن ابراز نگرانی کرده‌اند.

«مارشال بیلینگزلیا» نماینده آمریکا در امور کنترل تسلیحات به تازگی اعلام کرد که واشنگتن با روسیه بر سر برخی «مسائل اصولی» جهت تمدید پیمان کنترل تسلیحاتی موسوم به «استارت‌نو» به توافق دست یافته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала