واکنش ارگ به حمله انتحاری امروز در کابل

© Photo / M.Naderiواکنش ارگ به حمله انتحاری امروز در کابل
واکنش ارگ به حمله انتحاری امروز در کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست‌جمهوری در واکنش به حمله انتحاری شام امروز در منطقه برچی کابل و سایر حملات بالای افراد ملکی و تاسیسات عامه از سوی طالبان را یک عمل «تروریستی» خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، در اعلامیه ارگ که امروز (3 عقرب) منتشر شده آمده: با تاسف فراوان شام امروز در اثر یک حملۀ تروریستی در مرکز آموزشی کوثر دانش در حوزۀ 13 شهر کابل، انفجار ماین کنار جاده در منطقه روضه ولایت غزنی و حملات تروریستی بر مردم ملکی و تاسیسات عامه در چند روز گذشته در مناطق مختلف کشور، شماری از هموطنان ما به شمول کودکان و زنان، شهید و زخمی شدند.

نکوهش یورش انتحاری امروز کابل توسط عبدالله/ شمار جان باختگان به 13 تن رسید - اسپوتنیک افغانستان
نکوهش یورش انتحاری امروز کابل توسط عبدالله/ شمار جان باختگان به 13 تن رسید

در اعلامیه آمده است که دولت این حملات وحشیانه را شدیداً محکوم می‌کند و می افزاید که علیرغم فیصلۀ لویه جرگۀ مشورتی صلح و تایید رهایی 6100 تن از زندانیان طالبان و خواست مکرر مردم، دولت افغانستان و جامعه بین‌المللی برای ختم جنگ و خونریزی و اینکه طالبان به آتش‌بس دایمی تن دهند و از جنگ و خشونت دست بکشند، مردم ما هنوز هم شاهد خشونت و ادامه جنگ نامشروع آنان می‌باشند.

اعلامیه می‌افزاید: در این اواخر با تاسف مردم افغانستان و جامعه بین‌المللی شاهد حملات بالای نقاط مختلف کشور بوده که در نتیجۀ آن افراد ملکی به شهادت میرسند و سرک ها و سایر تاسیسات عامه تخریب می‌شوند و حتی بالای بند کمال خان حمله صورت می‌گیرد که همه این موارد برخلاف ارزش های اسلامی و بشری می‌باشد.

رئیس‌جمهور غنی مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را با خانواده های شهدای رویداد تروریستی امروز و سایر رویداد های تروریستی اخیر و خانواده های شهدای نیروهای امنیتی و دفاعی ابراز کرده، به مجروحین صحتمندی و برای شهدا بهشت برین از درگاه ایزد متعال تمنا دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала