Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

ال کلاسیکوی کرونایی؛ رئال بعد از رونالدو دیگر در نیوکمپ پیروز نشد

© AFP 2023 / StringerКриштиану Роналду празднует свой гол во время матча FC Barcelona - Real Madrid CF, 2017 год
Криштиану Роналду празднует свой гол во время матча FC Barcelona - Real Madrid CF, 2017 год - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
امشب 278 امین ال کلاسیکوی تاریخ میان تیم های بارسلونا و رئال مادرید در ورزشگاه نیوکمپ و البته بدون حضور تماشاگر برگزار خواهد شد.

به گزارش اسپوتنیک، در حالی که چند ساعت فقط به شروع مسابقه جذاب بارسلونا و رئال مادرید باقی مانده است، اما فکر این که هیچ تماشاگری در استادیوم نیوکمپ برای دیدن این نبرد مهیج نیست، همه را آزار میدهد.

El capitán del Real Madrid, Sergio Ramos, y el capitán del Barcelona, Lionel Messi, durante 'El Clásico' - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
سایه سنگین و غم انگیز کرونا روی فوتبال؛ روزی که کرونا ال کلاسیکو را هم بدون تماشاگر کرد (اختصاصی)

با این حال چه بخواهیم، چه نخواهیم، کرونا باعث شده تا مسابقه امشب دو تیم برای اولین بار در تاریخ بدون حضور تماشگر برگزار شود.

بارسلونا

پس از شکست در برابر ختافه، بارسایی ها چند شب پیش در اولین دیدار فصل جدید لیگ قهرمانان تیمی گمنام از مجارستان را با 4 گل شکست دادند تا با فراموشی شکست ختافه، آماده حضور در ال کلاسیکوی امشب شوند.

بارسا فصل پیش شرایط اصلا خوبی نداشت و در کنار این که هیج جامی نگرفت، ال کلاسیکوی برگشت را در خانه مادرید با دو گل شکست خورد.

حالا تیم کومان شرایط نسبتا خوبی را سپری میکند و جوان گرایی مربی هلندی، آبی اناری ها را در مسیر خوبی قرار داده است.

بارسا با 7 امتیاز و البته دو بازی کمتر نسبت به تیم اول جدول فعلا در رده دهم جدول قرار دارد. تیم کومان میتواند با کسب پیروزی در مقابل رقیب دیرینه بدون شک گام بلندی برای موفقیت های این فصلش را بردارد.

رئال مادرید

اگر قرار باشد شرایط تیم زیدان را با توجه به نتایج گذشته این تیم بررسی کنیم، بله میتوان گفت حال تیم زیدان خوب نیست، زیرا دو شکست متوالی این تیم برابر تیم های کادیز در لالیگا و شاختار در لیگ قهرمانان، کام هواداران مادریدی را به شدت تلخ کرده است و حتی برخی منابع خبری میگویند، زیدان در صورتی که ببازد در آستانه اخراج نیز قرار خواهد گرفت.

رئال مادرید بعد از شکست هفته پیش برابر کادیز، چهارشنبه با نتیجه سه بر دو مقابل نماینده اکراین با نتیجه 3 بر 2 در لیگ قهرمانان هم شکست خورد تا در آستانه برگزاری این مسابقه، هواداران به شدت نگران سومین شکست متوالی تیم شان باشند.

البته خبر خوش برای تیم زیدان، بازگشت راموس به ترکیب تیمش است. کاپیتان راموس که در دیدار مقابل کادیز مصدوم شد، پس از استراحت یک هفته ای مشکلی برای همراهی تیمش در مسابقه امشب ندارد و بدون شک حضورش در ترکیب میتواند از لحاظ روحی و فنی کمک زیادی به کهکشانی ها برای کسب پیروزی در این نبرد مهم بکند.

با این حال رئالی ها بدنبال این هستند که پس از 3 سال و اندی دوباره در نیوکمپ به برتری برسند.

آخرین باری که رئال در ورزشگاه نیوکمپ پیروز شده است، بر میگردد به دیدار رفت فینال سوپر کاپ 2017 که رئالی ها در شبی که رونالدو با شوت زیبایش صحنه به یاد ماندنی در نیوکپ رقم زد، بارسا را شکست داد.

از آن سال به بعد دیگر رئال هیچ وقت در ورزشگاه نیوکمپ موفق به شکست رقیب دیرینه اش نشد.

این را هم باید اضافه کرد که رئال فصل گذشته پس از هفت بازی ناکامی موفق شد بارسا را با دو گل شکست دهد.

آمار بازی

تا کنون277 مرتبه ال‌کلاسیکو برگزار شده است. در این میان 110 برد برای رئال و 115 برد برای بارسا ثبت شده است. البته 62 بازی دو تیم با تساوی به پایان رسیده است.

در لالیگا اما روند دو تیم شانه به شانه پیش میرود.

در تاریخ رقابت های لالیگا تا کنون 180 مسابقه برگزار شده که رئالی ها با یک پیروزی بیشتر با 73 پیروزی در صدر قرار دارند. بارسا 72 بازی را برده و 35 جدال دو تیم نیز با تساوی تمام شده است.

نکته جالب دیگر در آمار این دو تیم این است که خیلی کم مسابقات دو تیم بدون گل تمام شده است. طی 18 سال اخیر فقط یک مرتبه در لالیگا ال‌کلاسیکو با تساوی بدون‌گل خاتمه یافته است.

لیونل مسی با 26 گل بهترین گلزن تاریخ ال‌کلاسیکو است. البته 18 گل او مقابل همین رئال مادرید به ثمر رسیده است.

در بین بازیکنان کنونی رئال نیز بنزمای فرانسوی با 9 گل زده بهترین گلزن ال کلاسیکو در تیم زیدان است.

کدام بازیکنان نیستند؟

در بارسلونا مارک‌آندره تراشتگن و ساموئل اومتیتی قطعا به مسابقه امشب نمیرسند.

رئال نیز با وجودی که از راموس استفاده میکند اما غائبین بزرگی مانند هازارد، کاروخال، اودگارد، ماریانو و آلوارو اودریوسولا دارد که این مسابقه را از دست داده اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала