ترکیه آماده جا به جایی سامانه‌های «اس-400» می شود

© Sputnik / Sergey Pivovarov /  مراجعه به بانک تصاویر ترکیه آماده جا به جایی سامانه‌های «اس-400» می شود
ترکیه آماده جا به جایی سامانه‌های «اس-400» می شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر دفاع ترکیه گفت، که ارتش این کشور در حال بررسی سامانه‌های روسی «اس-400» است و در حال آماده‌سازی این سامانه‌ها برای جا به جایی است.

شرط ترکیه برای خرید جنگ افزار از امریکا/ موضع انقره درباره خرید اس-400 بدون تغییر است - اسپوتنیک افغانستان
شرط ترکیه برای خرید جنگ افزار از امریکا/ موضع انقره درباره خرید اس-400 بدون تغییر است
به گزارش اسپوتنیک به نقل از اناتولی، حلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه امروز (شنبه) بار دیگر تأکید کرد، که انقره به آزمایش و آماده‌سازی سامانه دفاع هوایی «اس-400 روسیه» ادامه می‌دهد.

 آکار ضمن ابراز آمادگی انقره برای جا به جایی سامانه‌های راکتی ضدهواپیمای اس-400 روسیه گفت: «ما همچنان به آزمایش و آماده‌سازی سامانه‌های خریداری شده [اس-400] طبق برنامه ادامه می‌دهیم».

این مقام دفاعی ترکیه در واکنش به هشدارهای واشنگتن به انقره در خصوص آزمایش این سامانه‌های روسی گفت: «خریداری این سامانه‌ها، آزمایش و بررسی‌های سیستماتیک آن به مفهوم فاصله‌ گرفتن ترکیه از ناتو نیست».

اظهارات حلوصی آکار درباره آزمایش اس-400 درست یک روز پس از آن مطرح شده است که رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه در جمع خبرنگاران ضمن تأیید آزمایش راکتی سامانه اس-400 گفت، که دیدگاه و نقطه‌نظر ایالات متحده در این زمینه هیچ اهمیتی برای ترکیه ندارد و ترکیه برای انجام چنین آزمایشاتی از واشنگتن اجازه نمی‌گیرد.

پیش از این مورگان اورتگاس سخنگوی وزارت خارجه امریکا در گفت‌وگو با خبرگزاری تاس هشدار داده بود در صورتیکه انقره سامانه اس-400 را راه‌اندازی کند، با پیامدهای جدی مواجه خواهد شد.

یادآوری می کنیم، که روسیه در سپتامبر 2017 گزارش کرد که قراردادی به ارزش 2.5 میلیارد دالری با ترکیه در زمینه تحویل سامانه‌های راکتی ضدهواپیمای اس-400 به انقره،‌ منعقد کرده است و بر پایه این قرارداد انقره یک مجموع سامانه موشکی اس-400 را دریافت کرد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала