امیدواری مسکو برای برگزاری نشست حضوری "پنج قدرت هسته ای" شورای امنیت

© Sputnikشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون رئیس شورای امنیت روسیه از امیدواری مسکو بری برگزاری یک نشست با شرکت (5 عضو دایمی) شورای امنیت سازمان ملل در مورد تسلیحات هسته‌ای ابراز امیدواری نمود.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف ، معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت: مسکو انتظار دارد تا سازمان ملل یک نشست رو در رو با شرکت پنج عضو دائمی شورای امنیت  این سازمان برگزار کند تا در مورد حاد ترین مشکلات در آن بحث صورت گیرد و مهم‌ترین موضوع گفتگوی این نشست باید ادامه مذاکرات در مورد تسلیحات هسته‌ای باشد.

مدودوف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم‌ گیری فوری نیاز دارد  - اسپوتنیک افغانستان
مدودوف: موضوع تمدید پیمان استارت نو به تصمیم‌ گیری فوری نیاز دارد

معاون رئیس شورای امنیت روسیه در مقاله خود به هفتاد و پنجمین سالگرد سازمان ملل متحد ، که در وب سایت شبکه  تلویزیونی RT منتشر شده ، یادآوری می کند که تعدادی از توافق نامه های اساسی بین المللی در محل کنفرانس خلع سلاح تصویب شده که در سال 1978 تاسیس شده است. معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه خاطرنشان ساخت : این اسناد با هدف تأمین امنیت مردم ، کاهش تنش بین المللی و تقویت اعتماد بین کشورها در زمینه رفتار با سلاح های هسته ای تصویب شده  است.

مدودف تأكید كرد: "اتحاد جماهیر شوروی سوسیالیستی شوروی نقش ویژه ای در این روند ایفا كرد. امروز ما باید فوراً در این راستا كار خود را ادامه دهیم. امیدواریم اجلاس حضوری پنج كشور هسته ای پیشنهادی روسیه در شورای امنیت سازمان ملل برگزار شود تا در مورد مبرم ترین مشكلات بشریت در آن بحث شود."

معاون رئیس شورای امنیت روسیه گفت ، موضوع تمدید پیمان استارت نو نیاز به تصمیم فوری دارد و طرف روسی مواضع خود را در این مورد تنظیم و فورمولبندی کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала