اردوغان به امریکا: ترکیه یک کشور قبیله ای نیست

© AP Photo / Alik Kepliczاردوغان به امریکا: ترکیه یک کشور قبیله ای نیست
اردوغان به امریکا: ترکیه یک کشور قبیله ای نیست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
 رئیس جمهور ترکیه به ایالات متحده یادآوری کرد، که انقره قصد ندارد سیستم های دفاع هوایی اس-400 خریداری شده از روسیه را کنار بگذارد.

اردوغان: مکرون به درمان روانی نیاز دارد  - اسپوتنیک افغانستان
اردوغان: مکرون به درمان روانی نیاز دارد
به گزارش اسپوتنیک، رجب طیب اردوغان در هفتمین کنگره ولایتی حزب عدالت و توسعه در شهر مالاتیا به سخنرانی درباره مسائل گوناگون پرداخت.

او در اظهاراتی خطاب به مقام های امریکا ضمن یادآوری پرداخت پول خرید سامانه‌های «اف-35» از امریکا، گفت: شما اف-35 به ما ندادید. گفتید «اس-400» را به روسیه بازگردانید، شما ما را تهدید کردید. ما یک قبیله نیستیم، ما (کشور) ترکیه هستیم.

اردوغان در ادامه، در واکنش به تهدیدهای امریکا درباره اعمال تحریم علیه ترکیه به دلیل خرید و آزمایش سامانه‌های دفاع راکتی اس-400 روسیه، گفت: هر تحریمی دارید، سریعاً اعمال کنید. شما نمی‌دانید با چه کسی طرف هستید.

یادآوری می کنیم، که مورگان اورتاگوس سخنگوی وزارت خارجه امریکا روز جمعه اعلام کرد، در صورتی که آزمایش سامانه دفاع راکتی روسی اس-400 توسط انقره تایید شود، واشنگتن این اقدام ترکیه را شدیدا محکوم می‌کند.

سخنگوی وزارت خارجه امریکا اضافه کرد: پیشتر به ترکیه پیامدهای فعال سازی سامانه دفاع راکتی اس-400 را اعلام کرده بودیم.

وزارت خارجه امریکا تهدید کرده بود این اقدام انقره پیامدهای احتمالی وخیمی برای روابط امنیتی میان دو کشور به همراه خواهد داشت.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала