علی‌اف از نبود شواهد مبنی بر حمایت نظامی ترکیه از آذربایجان سخن گفت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر علی‌اف از نبود شواهد مبنی بر حمایت نظامی ترکیه از آذربایجان سخن گفت
علی‌اف از نبود شواهد مبنی بر حمایت نظامی ترکیه از آذربایجان سخن گفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور آذربایجان از نبود شواهد مبنی بر حمایت نظامی ترکیه از آذربایجان، سخن گفته است.

به گزارش اسپوتنیک، الهام علی‌اف، رئيس جمهور آذربایجان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: "ترکیه از آذربایجان حمایت سیاسی می‌کند. این کشور – نزدیک‌ترین متحد و دوست ما است. ما افتخار می‌کنیم که چنین کشور بزرگی شریک ما است. هر کشور حق دارد دوستان و متحدینش را انتخاب کند. ارمنستان نیز متحدین خودش را دارد".

علی‌اف: آذربایجان برای توافق روی آتش‌بس در قره‌باغ آماده است - اسپوتنیک افغانستان
علی‌اف: آذربایجان برای توافق روی آتش‌بس در قره‌باغ آماده است

علی‌اف در جواب به سوال درمورد حمایت نظامی ترکیه به آذربایجان، این موضوع را کاملا رد کرد.

وی گفت: "نخیر، در هیچ صورتی! هیچ شواهدی وجود ندارد. ترکیه تنها از ما حمایت سیاسی می‌کند و این کافی است. زیرا هنگامی که ترکیه می‌گوید که در کنار آذربایجان است و آذربایجان تنها نیست، شاید این پیامی باشد برای همه کسانی که می‌خواهد در این درگیری دخالت کند و از منافع خود دفاع کند".

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال ۱۹۹۲ به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала