واکنش وزارت داخله افغانستان به اظهارات اخیر گلبدین حکمتیار

© Wikipedia / Umiami91وزارت امور داخله افغانستان
وزارت امور داخله افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت امور داخله افغانستان در واکنش به اظهارات اخیر رهبر حزب اسلامی افغانستان مبنی بر بیبنیاد بودن ادعای کشته‌شدن پاکستانی‌ها در جنگ هلمند، این اظهارات را "شرم‌آور" خوانده است.

به گزارش اسپوتنیک، گلبدین حکمتیار، رهبر حزب اسلامی افغانستان امروز (یکشنبه، ۴ عقرب) در یک نشست خبری در کابل گفت که ادعای کشته‌شدن شهروندان پاکستانی در جنگ هلمند "دروغ محض و بی‌بنیاد" است.

او گفت که باید برای اثبات این ادعا که این ۴۰ نفر کارت‌شناسایی پاکستان را داشته ‌اند و در جنگ هلمند کشته شده‌ اند، سند ارائه شود. گلبدین حکمتیار گفت که این ادعا که شماری از پاکستان آمده‌ اند و در افغانستان می‌جنگند، کاملاً بی‌بنیاد است.

طارق آرین، سخنگوی وزارت امور داخله افغانستان در واکنش به این اظهارات حکمتیار گفته است این ادعا که در جنگ اخیر هلمند "تروریستان بیرونی و پاکستانی" حضور نداشته‌اند، "شرم‌آور" است.

سخنگوی وزارت امور داخله می‌گوید که در جنگ هلمند بیش از ۲۰۰ تن از "تروریستان پاکستانی" علیه مردم و نیروهای امنیتی جنگیدند.

به گفته وی، نیروهای امنیتی با قربانی و قهرمانی پاسخ تحرکات تروریستی طالبان در هلمند را داده ‌اند.

جنگ در هلمند در بیستم میزان به دنبال حمله طالبان آغاز شد. گروه طالبان به مواضع دولتی در ناحیه‌های سوم و چهارم شهر لشکرگاه، ولسوالی‌های نادعلی، ناوه، نهرسراج و گرشک این ولایت حمله کرد که بخش‌هایی از این مناطق به دست این گروه سقوط کرد.

در این جنگ طبق اعلام منابع محلی، ۳۰۰ تن از جنگ‌جویان گروه طالبان کشته شده ‌اند.

در این جنگ به نیروهای امنیتی نیز تلفات وارد شده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала