ارمنستان از حضور "غیر مستقیم" اسرائیل در جنگ قره باغ خبر داد

© Photo / press office of the GOV of RAارمنستان از حضور "غیر مستقیم" اسرائیل در جنگ قره باغ خبر داد
ارمنستان از حضور غیر مستقیم اسرائیل در جنگ قره باغ خبر داد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نخست وزیر ارمنستان می گوید که اسرائیل به طور "غیر مستقیم" در جنگ قره باغ حضور دارد.

به گزارش اسپوتنیک، سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان اعلام کرد که  نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور در جلسه روز یکشنبه (25، اکتوبر) با نمایندگان پارلمان فرانسه از مشارکت "غیر مستقیم" اسرائیل در جنگ قره باغ خبر داد.

سرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
سرنگونی یک پهپاد آذربایجان در قره باغ

در این حالی است که در اوایل ماه اکتوبر، آنا نقدلیان، سخنگوی وزارت خارجه ارمنستان اعلام کرد که این کشور سفیر اسرائیل را فراخوانده است، ایروان بدین باور است که اسرائیل در حال تهیه اسلحه به آذربایجان است.

سرویس مطبوعاتی دولت ارمنستان می افزاید که نیکول پاشینیان، نخست وزیر این کشور همچنان اظهار داشت که الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان فقط "قسمت سوم" از درگیری ها را در قره باغ کنترل می‌کند. ترک‌ها و دیگر مزدوران نیز در آن ذخیل هستند.

نخست وزیر ارمنستان تاکید دارد: "این یک تفاوت بسیار مهم است. ما می توانیم حداکثر یک سوم جنگ ها توسط رئیس جمهور آذربایجان کنترل می‌شود آن هم با حضور تروریست ها و مزدوران تحت کنترل نظامیان ترک مستقر در خود آذربایجان".

واکنش ارمنستان به سخنان علی‌ اف درباره کنترول کامل مرز با ایران در قره باغ - اسپوتنیک افغانستان
واکنش ارمنستان به سخنان علی‌ اف درباره کنترول کامل مرز با ایران در قره باغ

قابل ذکر است که به تاریخ ۲۷ سپتمبر درگیری مسلحانه بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان در منطقه قره‌باغ کوهستانی شروع شد و دو طرف طی این مدت، یکدیگر را به آغاز درگیری متهم کرده‌اند و بر اثر این درگیری ده‌ها نفر از دو طرف کشته یا زخمی شده‌اند. دو طرف مدعی حملات طرف مقابل به غیرنظامیان هستند.

به تاریخ ۱۰ اکتوبر، وزرای خارجه دو کشور با میانجی‌گری وزیر خارجه روسیه در مسکو دیدار و گفتگو نمودند که پس از مذاکرات ۱۰ ساعته مبنی بر اعلام آتش‌بس تصمیم گرفتند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان، دو جمهوری استقلال یافته از اتحاد جماهیر شوروی از سال 1992 به دنبال تصرف منطقه قره‌باغ کوهستانی توسط ارمنستان و اعلام خودمختاری این منطقه وارد درگیری نظامی شدند و تلاش‌ها برای حل مناقشه قره‌باغ در قالب گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا تاکنون بی‌نتیجه بوده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала