Стадион Зенит-Арена в Санкт-Петербург - اسپوتنیک افغانستان
ورزش
تازه های ورزش افغانستان و جهان

خداحافظی ناباورانه حبیب نورمحمدوف از دنیای مبارزات آزاد در شب شکست آمریکایی

© Sputnik / Said TsarnaevRussian Mixed Martial Arts Fighter Khabib Nurmagomedov
Russian Mixed Martial Arts Fighter Khabib Nurmagomedov - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
شب گذشته حبیب نورمحمدوف قهرمان وزن 70 کیلوگرام سازمان جهانی UFC با شکست حریف آمریکایی اش به بیست و نهمین پیروزی متوالی این رقابت ها رسید و کماکان بی شکست باقی ماند.

به گزارش اسپوتنیک، رقابت های مبارزات آزاد و هنرهای رزمی ترکیبی سازمان معتبر و جهانی یو اف سی دیشب پس از چندین ماه توقف به دلیل شیوع ویروس کرونا دیشب در یاسمارینای ابوظبی امارات که حالا به جزیره نبرد معروف شده آغاز شد که در مهم ترین نبرد، حبیب نورمحدوف مبارز مسلمان و نام آشنا که در افغانستان نیز شهرت و آوازه فراوانی دارد، به مصاف جاستین گیچی از آمریکا رفت.

پس از نبرد دو مبارز در روند اول، سرانجام مبارزه نفس گیر حبیب و جاستین در روند دوم به سود مبارز داغستانی با حرکت سمبیشن به پایان رسید و نورمحمدوف یک بار دیگر صلابت و قدرت خود را در داخل قفس نشان داد.

حبیب با کسب این پیروزی کماکان در این رقابت ها بدون شکس باقی ماند. وی در کارنامه درخشانی در سازمان UFC 29 پیروزی متوالی دارد.

اما نکته قابل توجه پس از مبارزه دیشب این بود که وی در عین ناباوری برای همیشه از دنیای مبارزات آزاد خداحافظی کرد.

وی دلیل این کارش را نبود پدرش در کنارش خوانده است.

پدر حبیب که بهترین مربی وی بود، چندی پیش به دلیل مریضی قلبی در داغستان روسیه چشم از جهان پوشید.

حبیب اکنون در کتگوری وزنی اش بهترین مبارز ام ام ای جهان است و در رده نخست قرار دارد، این ورزشکار داغستانی قبلأ پیروزی های ارزشمندی مقابل بزرگانی مانند کانر مک گریگور، ادسون باربوزا، مایکل جانسون و غیره که همه از مشاهیر ام ام ای به حساب می آیند بدست آورده است.

انتظار میرود که اسم حبیب در لیست مشاهیر تاریخ یو اف سی بزودی به صورت رسمی درج شود، در این لیست فقط بهترین های تاریخ این سازمان جا دارند.

خلاصه مبارزه حبیب و جاستین 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала