واکنش خلیل‌زاد به حمله انتحاری در کابل

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadواکنش خلیل‌زاد به حمله انتحاری دیروز در کابل
واکنش خلیل‌زاد به حمله انتحاری دیروز در کابل  - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان می‌گوید که پاسخ وضعیت غم‌انگیز در افغانستان در کاهش فوری خشونت‌ها است.

به گزارش اسپوتنیک، زلمی خلیل‌زار نماینده ویژه وزارت امور خارجه امریکا برای صلح افغانستان شام شنبه در واکنش به افزایش خشونت‌های اخیر روز گذشته (شنبه 3 عقرب) در صفحۀ توییترش نگاشته است که پاسخ وضعیت غم‌انگیز در افغانستان در کاهش فوری خشونت‌ها است که منجر به آتش‌بس تمام طرف‌ها و یک تفاهم سیاسی سریع شود.

او می‌‌گوید که در کنار جان باختن 12 کودک در یک حملۀ هوایی نیروهای دولتی هفتۀ گذشته در ولایت تخار، غیرنظامیان قربانیان بمب‌گذاری‌های موتری، بمب‌های تعبیه شده و کشتارهای هدفمندی نیز می‌شوند که از سوی طالبان اجرا می‌شود.

او همچنان در صفحه توییترش نگاشته ‌است که غیرنظامیان مجبور شده‌اند که از جنگ در لشکرگاه، مرکز ولایت هلمند و دیگر بخش‌ها، فرار کنند.

خلیل‌زاد تأکید می‌کند که این حیاتی است که رسانه‌های مستقل و جامعۀ مدنی فعال افغانستان گذاشته شوند تا رویدادهای جاری را، مستند سازند.

به‌گفتۀ وی، امریکا به‌طور استثنائی بر این هدف تمرکز دارد و بر هر دو طرف فشار می‌آورد تا خشونت ها را کاهش داده و هر چه سریع‌تر یک راه صلح را بیابند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала